Vallès Oriental

Les estacions vallesanes de la línia R3 perden un 9% de viatgers en 10 anys

Mollet-Santa Rosa és la parada que té més passatgers del tram vallesà de la línia del Nord

Entre 2004 i 2014, les set estacions vallesanes (inclou Sant Martí de Centelles, que dóna servei a Osona) de la línia de tren de Vic (R3) han perdut un 9,12% dels passatgers que tenien, segons les dades facilitades per Renfe a EL 9 NOU.

Les estacions de les dues poblacions més grans (Granollers i Mollet, on la R3 competeix amb la desdoblada línia de Sant Celoni) registren pèrdues significatives de viatgers: un 20,25% a Granollers-Canovelles (de 3.650 a 2.911) i del 15,56% a Mollet-Santa Rosa (de 4.075 a 3.441). A Parets, que no té estació a l’R2, la caiguda és inferior: del 9,31% passant dels 2.901 passatgers de 2004 als 2.631 que va tenir l’any passat. A les Franqueses, l’any 2014 van fer servir el tren un 24,26% més de viatgers al dia que l’any 2004 (puja de 709 a 881). També creix Figaró: de 189 usuaris diaris a 395. L’estació de la Garriga pràcticament manté les xifres: dels 2.311 passatgers de 2004 als 2.340 de 2014 (un 1,25% més). Sant Martí de Centelles cau un 16,25% (de 357 a 299).

L’any passat, tota la línia R3 va tenir una mitjana de 22.572 viatgers diaris. Representa un increment del 0,4% respecte a l’any 2012, quan Renfe havia fet el darrer estudi d’aforaments. Respecte al 2012, milloren resultats totes les estacions excepte Mollet-Santa Rosa, que cau un 2,1%. Amb tot, aquesta continua essent l’estació amb més usuaris al dia del tram del Vallès Oriental de la línia de Vic (vegeu gràfic adjunt).

Les xifres de viatgers de les estacions de la línia R3 disten molt de les estacions de la línia de França: Granollers-Centre millora resultats respecte al 2012 i va tenir durant l’any passat 10.701 viatgers al dia, un 7% més. Amb tot, cau un 8,74% respecte a fa una dècada (11.726). L’any passat, l’estació de Mollet-Sant Fost també va tenir un petit decreixement (-0,5%). Aquesta estació, però, té una caiguda més important respecte a fa 10 anys: del 13,39% passant de 8.904 a 7.712 passatgers diaris. En tots dos casos, això passa tot i que s’ha millorat l’oferta amb la posada en marxa de la línia R8, que connecta les dues ciutats amb la Universitat Autònoma de Barcelona i altres poblacions del Vallès Occidental i el Baix Llobregat. La Llagosta (-19,73%) i Sant Celoni (-3,74%) també perden passatgers respecte a l’any 2004. La resta d’estacions milloren resultats i destaquen Cardedeu (23,38%), Les Franqueses-Granollers Nord (20,94%) i Llinars (20,54%).

LÍNIES EN CREIXEMENT

El conjunt de les 10 estacions vallesanes de l’R2, però, mantenen el passatge de fa 10 anys entorn als 46.000 passatgers. Respecte a l’any 2012, tota la línia –inclou trams de fora del Vallès Oriental– va créixer un 4,6%. La línia de Granollers a Martorell (R8) va tenir 4.035 passatgers diaris de mitjana, un 6,3% més que l’any 2012. De les tres del Vallès Oriental, és la que creix més.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CALDES DE MALAVELLA

Finalitzen les obres de la depuradora de Can Carbonell

CALDES DE MALAVELLA

L’escola de pilots d’Alguaire estarà a punt la primavera vinent

Alguaire

Concentració per reivindicar la salut mental en el treball

girona

235 alumnes de 6è de primària ballen per l’equitat a Sant Gregori

girona

S’inicien les obres per convertir el Xalet Soler en la Casa de la Tecnologia

girona

Totes les cries del musclo del Delta acabaran provenint de Roses

roses

Sant Pau descobreix una nova causa genètica d’immunodeficiència

Barcelona

El Museu d’Art adquireix un fragment del retaule de Sant Feliu de principis del segle XVI

girona
infraestructures

Puente sosté que Catalunya és el territori on l’Estat inverteix més, tot i el 46% d’execució

barcelona