Societat

Divergències sobre la perillositat del km 333

La DIA i l'alcalde mantenen que és un punt negre

Abertis remarca que no hi havia accidents des del 2010

El punt quilomètric 333 de l'AP-7 serà ja recordat com la zona on s'ha produït l'accident de trànsit més greu de Catalunya des de 1997, quan es van començar a gestionar les competències de trànsit. Un tram d'una llarguíssima recta que no presenta dificultats de conducció, més enllà de la monotonia per als conductors.

Tant l'Associació de Víctimes d'Accidents DIA com l'alcalde de Freginals, Josep Romero, van qualificar de “punt negre” el tram, ja que amb anterioritat s'hi havien originat altres accidents mortals. “Potser és perquè es tracta d'una línia recta, però quan es produeixen accidents en aquesta zona sempre es produeixen aquí”, va assegurar ahir l'alcalde.

La DIA té qualificats com a quilòmetres perillosos els que van des del 330 fins al 340 d'aquesta AP-7. Figura entre els 1.314 trams negres de les carreteres de l'Estat. El president de l'associació, Francisco Canes, va alertar ahir de la necessitat de dur el cinturó cordat “fins i tot en trajectes llargs d'autocar com aquest”.

La concessionària de l'autopista Abertis va aclarir ahir que des del 2010 no hi havia hagut cap accident mortal. L'empresa va indicar que el tram no figura entre els d'alt risc en els estudis públics de carreteres. És cert, la Direcció General de Trànsit de l'Estat no té qualificat el tram com a zona d'alta perillositat. Per rebre aquesta catalogació, han de tenir lloc en el tram tres accidents mortals en un termini de tres anys o en un període similar.

Tot i això, el tram d'autopista sí que hi té instal·lat un radar de tram. Són dels pocs que s'han instal·lat a les autopistes i que calculen el temps que un conductor triga a circular entre un punt quilomètric i un altre per detectar si només ho ha pogut fer superant els límits de velocitat.

LA DATA

2010
l'any que hi va haver l'últim accident mortal en aquest tram d'autopista, segons la concessionària.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Balanç satisfactori de la quinzena edició del festival Flors i Violes

palafrugell

Miquel Carreras, nou membre del Consell d’Administració de l’IAS

girona
MEDI AMBIENT

Aigua És Vida diu que no n’hi ha prou amb dessalinitzadores mòbils

girona
SOCIETAT

La pluja altera la programació de la Santa Creu de Figueres

FIGUERES
societat

Èxit de la caminada per demanar l’alto al foc a Gaza

Barcelona
infraestructures

Territori licita les obres de rehabilitació del pont de Sant Francesc a Manresa

Manresa
medi ambient

Iniciativa per reduir l’impacte en el medi de curses de muntanya

barcelona
tecnologia

Test a dos sistemes de recàrrega de cotxe elèctric

barcelona
religió

Últims dies de l’exposició sobre la ‘Visita Espiritual a la Mare de Déu de Montserrat’ de Torras i Bages

Montserrat