Urbanisme

MOBILITAT

Vistiplau a la reforma la Gran Via Pau Casals de Roses

La millora afectarà la vorera del costat de muntanya entre la rotonda de Mas Oliva i l’estació de busos

El projecte executiu va rebre ahir l’aprovació del plenari municipal

El projecte de reforma de la vorera del costat de muntanya de la Gran Via Pau Casals, entre la rotonda del Mas Oliva i l’estació d’autobusos a Roses va rere ahir el vistiplau del ple municipal. Amb aquesta actuació es vol uniformitzar i enjardinar aquest cèntric espai urbà per millorar la circulació de vianants, l’accés a habitatges i comerços i el paisatge urbà d’aquest neuràlgic espai del centre de Roses. S’actuarà sobre una superfície total de 2.397 m2 i una longitud de 303 metres i el pressupost total del projecte és de 425.000 euros.

L’existència de franges de sòl privat ha provocat que al llarg del temps s’instal·lessin murets divisoris entre propietats, desnivells i graons, jardineres, caixes d’escomeses i pavimentacions heterogènies, que dificulten el pas dels vianants per la vorera i l’accés als habitatges i als comerços, a més de devaluar la qualitat del paisatge urbà de la Gran Via. Per solucionar aquesta situació, el consistori iniciarà en breu els expedients d’expropiació dels trams de vorera privat, per tal de poder dur a terme la reforma integral aprovada pel ple.

El projecte inclou els treballs de la nova pavimentació, la incorporació d’una franja enjardinada d’1,8 m d’amplada al llarg de tota la vorera amb plantació d’arbrat -fins ara inexistent en aquest cantó de vorera- i espècies arbustives de baix consum hídric, l’adaptació de les xarxes de serveis a la nova pavimentació, la substitució de l’enllumenat públic per un sistema més eficient, així com la senyalització i el mobiliari urbà necessaris.

La Gran Via de Pau Casals es una de les avingudes que suporta una major quantitat de trànsit rodat dins del nucli urbà de Roses, a més d’estar situada en una zona urbana amb una elevada densitat de població. Actualment, les voreres d’aquesta avinguda tenen diferents amplades i en alguns trams petits murets, caixes i armaris de serveis, que creen desnivells i suposen un entrebanc per a la circulació dels vianants i per a l’accés als edificis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Esport
El fenomen del patinatge

Barcelona: el paradís dels patinadors

barcelona
ANDREU GONZÁLEZ
PROJECTE BOSCOS DE MUNTANYA

“El bosc no ens necessita, però nosaltres a ell, sí”

barcelona
girona

L’ADAC premia avui El Foment i Michel, a l’auditori Josep Irla

girona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornada més tranquil·la

Barcelona
turisme

Florència prohibirà nous apartaments turístics

barcelona
SALUT

Mor Harald zur Hause, premi Nobel per la seva lluita contra el càncer

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda remullada

Barcelona

Acord “històric” per incrementar les tarifes dels serveis socials un 9% en dos anys

barcelona

Un projecte de l’escola Vedruna de Ripoll, a la campanya de rebaixes de Ripoll comerç

RIPOLL