Urbanisme

MARESME

Aragonès: “Les obres per millorar la mobilitat podrien començar el 2026”

Celeritat i compromís. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, va reclamar ahir a l’Estat que no retardi més la signatura del protocol que reserva 914 milions a infraestructures arreu de Catalunya perquè els projectes tirin endavant. Aragonès va acompanyar la consellera de Territori, Ester Capella, en la presentació al Masnou de les actuacions que afecten el Maresme i que s’enduen 384 milions de l’import total. Les obres, àmpliament conegudes després de catorze anys de retard, es concentren a millorar la connectivitat dels municipis amb la C-32 i a “pacificar” la carretera N-II per convertir-la en una via urbana i construir-hi un carril bici.

Capella va sortir al pas de les declaracions de la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, que dimecres va assegurar que calien quatre mesos “en el millor dels casos” per aprovar els convenis. “Es confon en els terminis, perquè fa molt temps que estem treballant en el tema”, va dir, i hi va afegir que és qüestió de “voluntat política” i que en el protocol es parla de “signatura immediata”. Paral·lelament, el president va avançar que les obres per millorar la mobilitat al Maresme “podrien començar el 2026”, i a la pregunta de si la Generalitat assumirà el cost de les obres en cas que l’Estat incompleixi l’acord, Aragonès va respondre taxatiu: “És l’Estat qui ha de posar els recursos.” “El que fa la Generalitat és portar a terme tot allò que depèn de la Generalitat”, va assenyalar. En aquest sentit, la consellera de Territori va assegurar que en la gran majoria dels projectes previstos a la C-32 i a l’N-II “ja s’hi està treballant per tenir-los a punt quan arribin les partides corresponents”.

Les grans obres

L’estudi previ sobre la creació de nous enllaços a la C-32 parla de set situats a Alella/Masnou, a la carretera de Teià, a Premià de Mar, a Vilassar de Mar, Canet i Calella. El desviament de trànsit no local a la C-32, ara lliure de peatge, permetria racionalitzar l’N-II, que de Montgat a Mataró es vol integrar urbanament amb carril bici, un carril de trànsit per sentit, transport urbà i ampliació de les voreres. Un carril bici a Mataró arribaria fins a Llavaneres, però també a Arenys i de Sant Pol a Canet i fins a Calella. El paquet també inclou plaques fotovoltaiques a les àrees de peatge que han quedat obsoletes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SERVEIS

Zones d’esbarjo i vegetació resistent a la sequera, a la Colònia Castells

BARCELONA
infraestructures

Les obres a la carretera de les Costes del Garraf, fins la tardor

Sitges
EQUIPAMENTS

Excés de clor a les piscines municipals de Vilanova i la Geltrú

VILANOVA I LA GELTRÚ
societat

Alerta per possibles fragments de plàstic en croquetes congelades de Bon Preu, Eroski i Alteza

barcelona
infraestructures

Estudien si es pot fer una estació més a Martorell

MARTORELL

Retards a la línia R11 entre Vilamalla i Sant Miquel de Fluvià per un robatori de coure

VILAMALLA
societat

Torrebesses fa la primera ruta de l’oli i la pedra seca

Torrebesses

Activitat frenètica a les floristeries per deixar a punt totes les roses

STA. COLOMA /LA JONQUERA
publicacions

Un llibre recull el patrimoni modernista d’Igualada

igualada