Urbanisme

MARESME

Aragonès: “Les obres per millorar la mobilitat podrien començar el 2026”

Celeritat i compromís. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, va reclamar ahir a l’Estat que no retardi més la signatura del protocol que reserva 914 milions a infraestructures arreu de Catalunya perquè els projectes tirin endavant. Aragonès va acompanyar la consellera de Territori, Ester Capella, en la presentació al Masnou de les actuacions que afecten el Maresme i que s’enduen 384 milions de l’import total. Les obres, àmpliament conegudes després de catorze anys de retard, es concentren a millorar la connectivitat dels municipis amb la C-32 i a “pacificar” la carretera N-II per convertir-la en una via urbana i construir-hi un carril bici.

Capella va sortir al pas de les declaracions de la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, que dimecres va assegurar que calien quatre mesos “en el millor dels casos” per aprovar els convenis. “Es confon en els terminis, perquè fa molt temps que estem treballant en el tema”, va dir, i hi va afegir que és qüestió de “voluntat política” i que en el protocol es parla de “signatura immediata”. Paral·lelament, el president va avançar que les obres per millorar la mobilitat al Maresme “podrien començar el 2026”, i a la pregunta de si la Generalitat assumirà el cost de les obres en cas que l’Estat incompleixi l’acord, Aragonès va respondre taxatiu: “És l’Estat qui ha de posar els recursos.” “El que fa la Generalitat és portar a terme tot allò que depèn de la Generalitat”, va assenyalar. En aquest sentit, la consellera de Territori va assegurar que en la gran majoria dels projectes previstos a la C-32 i a l’N-II “ja s’hi està treballant per tenir-los a punt quan arribin les partides corresponents”.

Les grans obres

L’estudi previ sobre la creació de nous enllaços a la C-32 parla de set situats a Alella/Masnou, a la carretera de Teià, a Premià de Mar, a Vilassar de Mar, Canet i Calella. El desviament de trànsit no local a la C-32, ara lliure de peatge, permetria racionalitzar l’N-II, que de Montgat a Mataró es vol integrar urbanament amb carril bici, un carril de trànsit per sentit, transport urbà i ampliació de les voreres. Un carril bici a Mataró arribaria fins a Llavaneres, però també a Arenys i de Sant Pol a Canet i fins a Calella. El paquet també inclou plaques fotovoltaiques a les àrees de peatge que han quedat obsoletes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

sequera

Les pluges revifen els cabals i aporten els primers 7 hm³ als pantans

barcelona
territori

Olost es planteja marxar del Lluçanès quan no fa ni un any que es va crear

olost

S’anul·la la Fira de l’1 de Maig per pluja

olot
CAMPRODON

Obren la convocatòria per accedir a 11 habitatges de lloguer social

CAMPRODON
Urbanisme

Adjudicades les obres per renaturalitzar espais i millorar l’enllumenat a la Pineda

Vila-seca
unió europea

Brussel·les investiga Meta per no combatre la desinformació

barcelona

Ane Movilla és la nova presidenta de Turisme Rural Girona

girona

Més de cinc milions per soterrar o desplaçar línies d’alta tensió a Reus, Begues i Rubí

Barcelona
educació

El govern ratifica l’acord per revertir les retallades del personal docent

barcelona