Urbanisme

urbanisme

Part del trànsit a Sants Estació passarà a banda muntanya al juliol

Els vehicles que vulguin deixar o recollir viatgers podran fer-ho al mateix punt, però en sentit muntanya

Bona part del trànsit al voltant de Sants Estació es traslladarà de la banda muntanya a la banda mar a partir del juliol per poder executar la primera fase d’obres de l’estació. El director de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, ha explicat als mitjans que hi haurà un canvi viari “significatiu”. Actualment, els vehicles circulen en els dos sentits de la marxa, cap al Besòs i cap al Llobregat, per la banda muntanya. A partir del juliol, però, el gruix del trànsit es concentrarà a l’altra banda de l’estació, a la banda mar, que és la que té a tocar el parc de l’Espanya Industrial. Així, a la banda mar s’hi podrà circular en els dos sentits i a la banda muntanya només sentit Llobregat.

Els canvis en la circulació afecten també el recorregut per recollir o deixar passatgers a l’estació. Mentre que el punt per encotxar i desencotxar viatgers es mantindrà davant de la plaça dels Països Catalans, on és ara, el recorregut per arribar-hi es farà en sentit contrari a l’actual. Ara es fa en sentit mar i només es podrà fer en sentit muntanya.

Pel que fa a la parada de taxis, els taxis continuaran tenint el punt d’espera a la banda de la plaça Joan Peiró. El que sí que afectarà els taxistes, com a la resta de vehicles, és el circuit per recollir o deixar un passatger, és a dir, per on arriba i per on marxa.

És a dir, a partir del juliol, la zona per encotxar i desencotxar a la zona de Països Catalans passarà a funcionar en sentit muntanya. “Tots els vehicles ho seguiran fent en el mateix punt, però ho faran mirant cap a la muntanya i després circularan per la banda muntanya en sentit Llobregat”, ha resumit Gomila.

Són els canvis en la mobilitat que està enllestint l’Ajuntament de Barcelona i que són necessaris perquè Adif pugui executar la primera part de les obres de l’estació, que inclouran l’ampliació del vestíbul i la restitució de la plaça dels Països Catalans.

Tot plegat s’emmarca en el procés de transformació de l’estació de Sants i la reurbanització de l’entorn. El setembre passat es van iniciar les obres per adaptar la mobilitat de l’entorn de l’estació i van suposar el tret de sortida del procés de remodelació. La modificació de la mobilitat que s’efectuarà a partir del juliol és necessària perquè Adif pugui executar la primera fase de les obres de l’estació, que inclourà l’ampliació del vestíbul del costat de la plaça dels Països Catalans i la restitució de la plaça.

Els treballs impulsats per l’Ajuntament i que es preveu que estiguin majoritàriament acabats al juliol han consistit en l’adaptació d’una part del vial de vianants del costat mar de l’estació, del carrer Vallespir fins al carrer Tarragona, per convertir-lo en un vial de trànsit rodat de doble sentit de circulació, amb un carril+bus per sentit.

Al tram de passeig de Sant Antoni s’ha demolit la vorera actual i s’han fet obres per construir un nou tram de vial que connecta amb l’espai ocupat per l’actual vial de vianants de la banda mar de l’estació. A la part situada entre Comtes de Bell-Lloc i el carrer Tarragona s’estan fent principalment tasques per adequar l’espai actual com a vial de circulació. I a dia d’avui s’estan fent intervencions a la zona de confluència de Numància, Tarragona, Avinguda Roma i Provença per redirigir la mobilitat cap a la nova configuració.

D’aquesta manera, un cop s’efectuï el canvi, tot el trànsit procedent dels carrers Numància, Josep Tarradellas i avinguda Roma en sentit Llobregat quedarà redirigit cap al nou vial mar, que concentrarà la mobilitat rodada. El trànsit procedent del passeig de Sant Antoni i el carrer Vallespir, en sentit Besòs, també utilitzarà aquesta nova calçada. Així, els vehicles procedents de Numància i Josep Tarradellas que agafin el carrer de Viriat en sentit Llobregat estaran obligats a girar cap al carrer de Dolors Batlle i Sunyer.

En la primera fase de la posada en marxa del nou circuit, però, hi haurà un “determinat percentatge” de vehicles que podran pujar per l’actual vial de la plaça dels Països Catalans per encotxar o desencotxar davant de l’estació i continuar després pel vial de la banda muntanya en sentit Llobregat.

Aquesta situació, però, és provisional per uns mesos, ja que a mesura que avancin els treballs d’Adif i s’executi la nova zona d’encotxament i desencotxament a la façana mar de l’estació, la idea és que s’elimini la circulació del vehicle privat del vial de la banda muntanya. Serà en aquest moment quan desapareixerà per complet tota la circulació de vehicle privat del vial de la banda muntanya en sentit Llobregat, a excepció dels autobusos que donin servei a l’estació de Sants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Veïns del centre de Mataró denuncien l’ocupació “insostenible” d’un bloc de pisos

Mataró

L’altra batalla de Navas

Barcelona

La importància d’estudiar un Executive MBA

SOCIETAT

Les comarques gironines, protagonistes d’una Fira de Calella que allarga l’horari

Calella
Girona

La protesta veïnal pel parc Vilamitjana arriba fins a les portes de l’ajuntament

Girona
societat

El 40% dels pisos de Barcelona anunciats a portals immobiliaris són per a lloguer de temporada, segons l’OHB

Barcelona
Societat

Territori construirà una cinquantena de pisos de lloguer assequible a Tàrrega

Barcelona
Societat

Mor Enric Torres Camprubí, setanta-cinc anys d’emprenedoria

Renfe establirà 600 trajectes de bus al dia entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders com a transport alternatiu al tren

Barcelona