Urbanisme

Urbanisme

Tall de carrils a la ronda de Dalt per la cobertura d’un nou tram

L’Ajuntament inicia aquesta setmana els treballs d’estructura de la segona fase del cobriment de la ronda de Dalt al seu pas pel districte d’Horta-Guinardó, entre l’avinguda Vallcarca i l’IES Vall d’Hebron, que s’unirà al tros ja executat entre l’avinguda del Jordà i l’institut. En total, 540 metres coberts.

Les obres inclouen la construcció d’un mur central de recolzament de l’estructura, la pròpia cobertura, passos de serveis i sis sortides d’emergència de túnel amb una sala tècnica integrada en una d’elles.

Es preveu que l’actuació acabi el maig de 2027 per poder urbanitzar després la coberta resultant.

La nit de dimecres a dijous es tallarà un carril en sentit Besòs i la nit següent, un en sentit Llobregat en un tram d’uns 650 metres, entre la sortida 5 i la 6. Estaran tallats fins el 5 de setembre, dia en què es començaran a reimplantar.

L’execució de les obres i la concreció de la urbanització del nou espai s’abordaran en el marc de la Comissió del Pacte per a la transformació de la ronda de Dalt i el seu entorn, que aglutina entitats veïnals, socials, experts i grups municipals.

La primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, afirma que “el govern municipal tira endavant una de les actuacions prioritàries en matèria urbanística i de gran importància per al desenvolupament dels barris de la zona i del conjunt de la ciutat”. “A més, s’atén a una demanda ciutadana llargament reivindicada i es dona compliment al gran pacte de ciutat amb entitats veïnals i grups polítics posat en marxa el setembre passat per transformar la ronda de Dalt i aconseguir que relligui els barris i l’entorn que l’envolta”, hi afegeix.

A dia d’avui, ja s’han dut a terme uns treballs previs per preparar l’inici de les obres.

Les obres d’estructura tindran una inversió d’uns 18 milions d’euros i això caldrà sumar-li el cost de les instal·lacions i acabats del túnel, que s’estan definint en un projecte propi i que tindran una inversió d’uns 13 milions d’euros.

S’estima que el cost total de totes les obres de cobertura i urbanització del tram serà d’uns 41 milions d’euros, dels quals uns 31 seran en aquest mandat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pere Sala
Ambientòleg, director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya

“Ordenar i gestionar bé el paisatge també és rendible”

Olot

La sal més salada: Cardona comercialitza per fi una sal comestible, de gran qualitat i puresa

Cardona
Marc Sabater Armengou
Independents de Vilanova - Som Poble - Alternativa Municipalista

“La nostra acció passa per la crítica constructiva al govern”

Peralada
SOCIETAT

Terrassa impulsa la marca de ciutat per projectar-se a l’exterior

Terrassa
SOCIETAT

Projecte europeu de memòria històrica amb joves de Granollers

Granollers
SOCIETAT

Nova campanya del Carnet Jove de la Cerdanya

Puigcerdà
Política

Mor Encarna Jordan, activista independentista, antifeixista i internacionalista

SOCIETAT

Menys incompliments sanitaris en els locals de tatuatges de l’àrea de Barcelona

Barcelona

L’Ajuntament denuncia per primer cop un fons voltor

girona