Medi ambient

Estudien la recàrrega de vehicles elèctrics en autopista per catenària

Investigadors de la UPC participen en el projecte, que es dirigeix tant a vehicles de passatgers com pesants

Un estudi amb participació catalana està analitzant la viabilitat de la recàrrega de vehicles elèctrics en autopista per catenària.

El Centre d’Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments (CITCEA) de la Universitat Politècnica de Catalunya – Barcelona Tech (UPC) participa en el projecte FuChar. La iniciativa se centra en la planificació de la xarxa elèctrica i el disseny de la infraestructura de càrrega a les autopistes, tant per a vehicles de passatgers com per a vehicles pesants.

Els investigadors treballen en el desenvolupament de mètodes i eines per integrar de forma òptima la infraestructura de càrrega en la xarxa de distribució.

Per això, analitzen els patrons de transport, el comportament dels usuaris i els perfils de càrrega dels vehicles elèctrics. A més, s’investiguen sistemes alternatius per a millorar la utilització i flexibilitat de la infraestructura.

En una primera fase de l’estudi, s’han avaluat els escenaris d’electrificació a través de diferents tecnologies de càrrega –inductiva, catenària i carregadors clàssics–, a partir de dades històriques en un tram de l’autopista E18 al sud de Noruega, per predir la càrrega en les subestacions de mitjana tensió. Els resultats de les simulacions de la càrrega han demostrat la viabilitat des del punt de vista de la infraestructura elèctrica i de la combinació entre la càrrega de vehicles pesants per catenària amb carregadors tradicionals, segons ha explicat l’investigador principal del projecte a la UPC, Andreas Sumper.

Sumper ha afegit que la càrrega basada en catenària és una de les tecnologies més prometedores per a una ràpida descarbonització del transport de mercaderies a llarga distància. Segons l’investigador, podria ser una tecnologia pont per a autopistes amb alta densitat fins que altres, com l’hidrogen o les bateries de gran capacitat, mostrin la seva maduresa.

Ara, la investigació analitzarà els costos i beneficis de les diferents solucions estudiades, considerant futurs escenaris de mobilitat en entorns urbans, amb la implantació de vehicles autònoms, l’ús compartit de vehicles i l’augment del nombre de passatgers en el transport públic.

Fuchar és un projecte de quatre anys que finalitzarà el 2022 i el finança el Consell Noruec de Ciències, sota el lideratge del centre de recerca SINTEF. Els primers resultats de l’estudi s’han publicat recentment a la revista científica ’Energies’.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona