Medi ambient

MEDI AMBIENT

Collserola genera dubtes a Cerdanyola i Montcada

PES MUNICIPAL El consistori cerdanyolenc veu amb incertesa el pes de l'administració local en la presa de decisions urbanístiques SEPARAT El montcadenc reclama la connexió del Turó amb la resta de l'espai natural protegit

Els ajuntaments de Cerdanyola i Montcada celebren l'ampliació dels límits de Collserola i la seva conversió en parc natural, però malgrat el llarg procés que ha tingut aquesta tramitació, encara tenen coses per millorar sobre la gestió futura del pulmó verd de l'àrea metropolitana. Cerdanyola tem perdre pes a l'hora de prendre decisions de caràcter urbanístic, mentre que Montcada reclama la connexió del Turó amb la resta del parc.

En el cas de Cerdanyola, l'ampliació 57,06 hectàrees –ara ja en té1.447,76 dins del parc– suposa que àmbits de Canaletes, Montflorit i Can Castelló ara s'integrin a Collserola, quan fins ara no estaven ni inclosos en el pla d'espais d'interès natural. Cerdanyola tem perdre la seva autonomia municipal a l'hora de tramitar expedients urbanístics de sòls qualificats per fer-hi equipaments o per negociar en el futur trasllat d'empreses situades al sector. La regidora d'Urbanisme, Laura Martínez, es lamenta que durant el govern liderat per ICV-EUiA “no es va treballar aquesta qüestió” i que en assolir el PSC el govern –després d'una moció de censura el 16 de desembre del 2009– només quedava un dia per presentar al·legacions al projecte. Martínez també està decebuda per la resolució del Departament de Medi Ambient: “Hem rebut una resposta decebedora de cinc línies i sense motivacions; ens mereixíem una resposta millor”.

Amb relació a Montcada, ha incrementat la seva presència a Collserola amb 163,04 hectàrees –arriba a les 373,53– gràcies a la inclusió del Turó. Però l'alcaldessa, María Elena Pérez, lamenta que “no s'ha tingut en compte la necessitat d'establir una connectivitat real” entre el Turó i la resta de Collserola. “El Turó queda separat de la resta del parc per les infraestructures viàries, una situació que encara resultarà més accentuada amb el nou carril Bus-VAO de la C-58”, ha dit Pérez, ja que el projecte de l'autopista preveu una connexió ecològica entre el parc i el Turó però la seva execució no ha estat inclosa en el pressupost final del projecte, tot i la insistència municipal. És per aquest motiu que Pérez considera que “a l'agenda del consorci del parc natural hi hauria d'haver com a prioritat la connexió amb el Turó”. Els dos municipis, però, valoren la protecció d'aquest espai en l'àmbit metropolità.

LA XIFRA

3.934,93
hectàrees sumen els tres municipis
del Vallès Occidental dins de les 8.295 hectàrees del parc natural


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.