Medi ambient

maresme

El projecte final del passeig de Canet i Arenys, en mans dels ajuntaments

Els dos consistoris han de donar el vistiplau perquè puguin començar les obres

L'alcalde d'Arenys alerta que no acceptarà més canvis “significatius”

Arenys de Mar i Canet ja tenen a les seves mans el projecte final que els ha d'unir per mar amb un passeig i ara només els cal donar-hi el vistiplau definitiu perquè puguin començar les obres. El tràmit, però, no és tan simple com sembla. Mentre que Canet, que té el tros més petit de passeig, des d'un primer moment ha estat d'acord amb el projecte, Arenys de Mar s'hi ha mostrat molt més combatiu i contrari a acceptar alguns aspectes, en especial amb la desaparició de l'aparcament per a vehicles a la platja del Cavaió. Aquesta oposició ha allargat el procés i ha obligat a intensificar els contactes entre totes les administracions per intentar trobar, sense gaire èxit, una solució consensuada.

En qualsevol cas, però, Costes ha deixat ben clar que es nega a reservar un espai per estacionar-hi els cotxes. La documentació definitiva va arribar pocs dies abans de Nadal i els dos ajuntaments han deixat als tècnics la comprovació dels canvis afegits des de l'administració central.

L'alcalde de Canet, Jesús Marín (CiU), va mostrar ahir la seva satisfacció per poder desencallar una obra “que es podia haver perdut”. Per Marín, poder reordenar la façana marítima és “prioritari” i creu que el projecte no preveu canvis importants en el seu tram. Tot i això, admet que el govern encara no ha donat el vistiplau al projecte.

Mirar-ho “amb lupa”

La posició del seu homòleg d'Arenys de Mar, Estanis Fors (CiU), no és ni de bon tros tan favorable. “Estem repassant el projecte de dalt a baix per veure si a banda dels aparcaments hi ha altres canvis no previstos inicialment que puguin afectar-nos com a municipi”, va explicar ahir l'alcalde. A l'espera de conèixer a fons el contingut de la documentació, Fors apuntava que la proposta final “sembla que tampoc inclou la il·luminació del tram del passeig entre les dues poblacions i que el vial de serveis també pot haver quedat tocat”. Per Fors, “el govern d'Arenys pot acabar assumint que Costes es negui a mantenir l'aparcament en una de les platges més concorregudes del poble, però no acceptarà més modificacions que generin nous problemes”. En aquest sentit, l'alcalde recorda que la negativa del govern local –CiU i el PP– a acceptar la supressió del pàrquing estava secundada per prop de quatre mil signatures de veïns.

Dotat, adjudicat i encallat

El projecte que ha d'enllaçar Arenys de Mar i Canet preveu la reordenació d'1,5 quilòmetres de costa i va ser aprovat i dotat econòmicament amb 3 milions d'euros el 2010. El setembre d'aquell any l'empresa pública Gicsa va adjudicar les obres a les empreses Sacyr i Sau & Scrinter amb un termini d'execució de nou mesos. Els entrebancs acumulats i les retallades pressupostàries de la Generalitat van fer témer que no s'acabés fent, però finalment es va incloure en els pressupostos. Fins i tot es va decidir desencallar el procés encetant les obres pel cantó de Canet a l'espera que es pogués resoldre el tema de l'aparcament de la platja del Cavaió. El govern en minoria de CiU i el PP va acabar acceptant al setembre que tiraria endavant el projecte obligat per una moció de l'oposició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.