Infraestructures i serveis

Avança la ruta ciclista de la capçalera del riu Ter

La Generalitat va completant la ruta verda que ha d'unir Setcases amb Ripoll a través de la del Ferro i del Carbó

Discorre per l'espai fluvial de la capçalera del riu Ter, al Ripollès

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat per 1,4 milions d'euros les obres de dos trams de la via verda del Ter al Ripollès, que han de donar continuïtat a la ruta del Ferro (Ripoll-Sant Joan de les Abadesses) fins a Setcases. Aquesta ruta verda té continuïtat més enllà de la capital del Ripollès, sempre resseguint el riu Ter. En concret, les obres aprovades ara afecten el tram de Sant Joan de les Abadesses i el que transcorrerà entre el nucli urbà de Camprodon i Llanars.

Aquesta via discorrerà per la capçalera del Ter, envoltada de prats i boscos amb nuclis urbans singulars i connectarà amb la via cicloturística Pirinexus, que utilitza un tram d'enllaç per accedir a la ruta del Carrilet (Olot-Girona), a Sant Joan de les Abadesses i a Camprodon.

El projecte que s'ha d'executar preveu la formació d'un vial per a vianants i ciclistes que connecta la rambla de Bernat Guillem Samassó de Sant Joan de les Abadesses amb la Colònia Llaudet, resseguint l'eix pirinenc pel costat nord. Aquest tram té una longitud d'uns 2,3 quilòmetres, amb un pendent màxim del 6,3%, i una amplada de 3 metres.

L'itinerari té un paviment amb acabat asfàltic i disposa de baranes de fusta als punts on es presenten desnivells importants. A causa de l'orografia en aquest tram, el traçat inclou la implantació de quatre passos superiors per creuar diversos torrents. I també preveu a millora del camí d'accés per segregar el trànsit de vianants i bicicletes amb el dels vehicles motoritzats que l'utilitzen. El pressupost previst per a les obres en aquest tram de la via ciclista del Ter és d'1,1 milions d'euros i un termini d'execució de sis mesos.

El segon tram que s'impulsa entre els nuclis urbans de Camprodon i Llanars té una longitud d'uns 1,3 quilòmetres. S'inicia al pont que creua el riu Ter, on es preveu l'eixamplament de la vorera existent. També es condicionarà el tram de vorera fins a l'encreuament amb el passeig de Maristany, que aquí formarà part del recorregut de la via verda en convivència amb els vehicles motoritzats. Un cop superada la trama urbana de Camprodon, la via verda discorrerà en paral·lel pel marge esquerre de la carretera de Llanars fins al poble. Les obres corresponents a aquest tram tenen un pressupost previst de 311.000 euros i una durada de dos mesos.

LA XIFRA

1,4
milions
és la quantitat de diners que s'inverteix en l'habilitació dels dos nous trams de carril bici.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona