Infraestructures i serveis

El govern aprova el conveni per suprimir el pas a nivell de Flaçà

Ara resta pendent el vistiplau de l’executiu estatal perquè Adif pugui validar el projecte definitiu i posar-lo a licitació

El govern català va aprovar ahir la subscripció d’un conveni entre el departament de Territori, Adif –dependent del Ministeri de Foment– i l’Ajuntament de Flaçà per suprimir el pas a nivell que hi ha al mig d’aquesta població, una actuació llargament reivindicada. Una actuació que, van destacar, millorarà la seguretat de la mobilitat a Flaçà i la integració de la infraestructura ferroviària en l’entorn. El d’ahir és un pas important, però encara queda pendent l’aprovació del mateix conveni per part del govern espanyol.

Un cop l’executiu estatal hi hagi donat també el vistiplau, el projecte anirà a càrrec d’Adif, que ja tindria el projecte definitiu –després de múltiples canvis al llarg dels anys– molt embastat. Caldrà que després l’aprovi definitivament i posi els treballs a licitació. El projecte preveu substituir el pas ferroviari que hi ha sobre la carretera C-255z a Flaçà (una via de titularitat de la Generalitat) per dos passos inferiors, un per a vehicles i un per a vianants. L’actuació es completarà amb la urbanització de l’entorn dels accessos.

El conveni fixa que l’ADIF “actualitzarà el projecte constructiu i executarà les obres”, valorades en 4,8 milions d’obres. L’acord també estableix la participació econòmica de cadascuna de les administracions. La Generalitat finançarà el 30% del pressupost, fins a un import màxim d’1,4 milions; Adif es farà càrrec del 50%, i l’Ajuntament de Flaçà aportarà la major part dels terrenys necessaris (amb un cost de vora un milió).

Anys de reivindicació

La supressió del pas a nivell de Flaçà és una de les reivindicacions històriques de les comarques gironines a l’Estat, perquè és una barrera que parteix la població en dos. Al llarg dels anys hi ha hagut múltiples projectes que mai s’han dut a terme. El 2007 el Ministeri de Foment fins i tot va arribar a posar a licitació les obres. L’any passat el govern espanyol va mostrar la intenció de desencallar-lo i el va incloure en el paquet d’inversions ferroviàries.

LES XIFRES

4,8
milions de pressupost. La Generalitat en pagarà el 30%; Adif, el 50%, i l’Ajuntament aporta els terrenys.
2
passos inferiors
(un per a vehicles i un altre per a vianants) substituiran el pas a nivell.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona