Infraestructures i serveis

Calvet sobre els peatges a tot l’Estat a partir del 2024: “El govern espanyol va tard i malament, com sempre”

El conseller reitera l’aposta per un model de tarifa plana que permetés una aplicació progressiva del pagament per ús

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha acusat el govern espanyol d’“anar tard i malament, com sempre” després que aquest dimecres es fes públic que havia introduït el compromís d’aplicar peatges a partir del 2024 a les vies d’alta capacitat i la possibilitat de fer-ho extensiu a tota la xarxa. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Calvet ha reiterat la seva aposta per la vinyeta. “És una directiva europea que volem que es pugui aplicar a Catalunya. Tenim un model definit, d’implementació molt ràpida amb tarifa plana i permetria progressivament anar a una tarificació per ús”, ha assenyalat Calvet.

El conseller ha recordat que els ingressos de la vinyeta anirien destinats a la millora del transport públic, a mantenir els carreteres o a donar subvencions a empreses i persones individuals per ambientalitzar les flotes.

“L’estat espanyol ha fet com si sentis ploure. Ho ha anat negant, advertíem que seria d’obligat compliment per Europa i al final quan presenten els papers han d’incloure aquest concepte”, ha afegit el conseller, que ha lamentat que el govern espanyol ho anunciant de manera “equívoca” i a pocs mesos de la finalització de les concessions.

Calvet ha subratllat que seria més partidari d’entrar en una etapa transitòria de tarifa plana. “Si se’ns hagués fet cas ara estaríem parlant de tarificació per ús i contaminació més en la línia dels països europeus i del què marca Europa”, ha afegit.

En el Pla de Recuperació que el govern espanyol ha fet arribar a Brussel·les, el govern de Pedro Sánchez es compromet a instaurar un sistema de pagament per ús per a les vies d’alta capacitat amb la possibilitat de fer-ho extensiu a totes les vies i convida a les altres administracions que ho considerin a sumar-s’hi. La proposta s’ha donat a conèixer a menys de quatre mesos per a la finalització de la concessió dels peatges de l’AP-7, en el tram entre Tarragona i la frontera i a l’AP-2, entre Saragossa i El Vendrell, a més de trams de la C-32 i la C-33.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Àrea Metropolitana serà un exemple per a les noves zones de baixes emissions

barcelona

Barcelona té una alternativa a l’ampliació del Prat

barcelona

L’agricultura regenerativa combat el canvi climàtic

sant ferriol

La zona volcànica de la Garrotxa, sota vigilància

Santa Pau

Més polèmica per la canera de la Garrotxa

Olot

Calvet vol un port més sostenible

Barcelona

Bescanó augmenta la vigilància nocturna

BESCANÓ

El Síndic es reuneix amb els opositors al Tramuntana

CASTELLÓ D’EMPÚRIES
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Torna el sol i la calor

Barcelona