Infraestructures i serveis

Ábalos adverteix el Govern que l’aeroport del Prat ha de ser un ‘hub’ i no pot estar “dispers”

El ministre emplaça la Generalitat a tancar l’acord per a l’ampliació abans de setembre

El ministre de Transports, José Luis Ábalos, ha advertit aquest divendres la Generalitat que l’aeroport del Prat ha d’esdevenir un ‘hub’, i per tant la seva operativa no pot estar “dispersa” en altres punts.

És la resposta a la posició del Govern, que reclama a l’executiu que a més de dur a terme l’ampliació de l’Aeroport del Prat contempli inversions als aeroports de Reus i Girona.

Segons Ábalos, “una altra cosa és que puguem abordar altres aeroports per necessitats més concretes, però un hub no es pot disgregar, perquè sinó perd tot l’interès”.

Ábalos ha fet aquestes manifestacions en una entrevista a Ser Catalunya. Segons el ministre, l’aeroport de Barcelona és “un instrument molt important per a Catalunya” perquè en un any normal “representa 40.000 llocs de treball directes i 116.000 en total, el 6,8% del PIB de Catalunya”.

Per aquest motiu ha defensat el projecte d’inversió del seu executiu. “Tenim de termini fins a setembre per encaixar aquestes inversions” que “són 1.700 milions d’euros d’inversió per generar més de 83.000 llocs de treball directes i 375.000 llocs entre directes i indirectes”.

“És una inversió molt important que si no la fem ara quan arribi el 2031 -quan les previsions apunten que l’Aeroport podria col·lapsar- hauríem d’anar al 2036”

Respecte a l’oposició d’alguns sectors per l’impacte mediambiental que pot generar l’ampliació, Ábalos ha admès que “és veritat que hi ha problemes ambientals”, però ha destacat que “el mateix pla preveu una recuperació del delta del Llobregat”.

Ha recordat que la Generalitat “ha de tramitar el pla especial de protecció del delta del Llobregat perquè AENA pugui dur a terme la renaturalització dels aparcaments situats dins de l’espai protegit”.

“Òbviament hem d’integrar les qüestions mediambientals al projecte”, i “pensem que és possible encaixar-les”.

Segons el ministre, govern espanyol i Generalitat han acordat fer una “taula tècnica” per tenir clars els impactes abans d’adoptar una decisió política.

En tot cas ha afirmat que ha vist “una visió més oberta de la Generalitat per abordar aquest projecte”.

Ha advertit que al final “cintarà l’actitud del territori, és a dir de la Generalitat i dels ajuntaments afectats” perquè “amb el territori en contra no es pot fer cap inversió”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tornen les altes temperatures

Barcelona

La Taula Estratègica de l’Aeroport de Reus reclama accelerar l’estació d’alta velocitat per reactivar l’aeròdrom reusenc

Reus

Denuncien una empresa de Tortosa per l’abocament il·legal de pneumàtics usats en una finca de Campredó

Tortosa

Alliberen 25 tortugues marines a la platja de la Pineda després d’un any de cria en captivitat

Vila-seca

Aragonès es compromet a engegar un pla de reconstrucció per a la zona afectada per l’incendi de Santa Coloma Queralt

Bellprat

Entitats ecologistes s’oposen a l’ampliació de la marina del Port d’Aro

Platja d’Aro

Els Agents Rurals intercepten 482 ocells protegits en una intervenció contra el tràfic i comerç clandestí

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Temps tranquil

barcelona

Llagostera té un nou reglament de participació ciutadana

llagostera