Infraestructures

ESTUDI informatiu del quart cinturó ENTRE TERRASSA i granollers (2). TRAM sentmenat-canovelles

Nou viaductes salvaran els torrents fins a Canovelles

El tram de 14 quilòmetres de l'estudi informatiu inclou quatre enllaços a Sentmenat, Caldes, Santa Eulàlia de Ronçana i l'Ametlla del Vallès

Passa per boscos, conreus i prop d'urbanitzacions

Fins a nou viaductes dibuixa l'estudi informatiu del quart cinturó per salvar els diferents torrents del tram d'uns 14 quilòmetres entre Sentmenat (Vallès Occidental) i Canovelles (Vallès Oriental), passant pels termes de Palau-solità i Plegamans, Caldes de Montbui, Lliçà d'Amunt i Santa Eulàlia de Ronçana. Aquesta és, segurament, la zona en què l'obra haurà de superar més desnivells, i dissenya fins a quatre enllaços amb diferents carreteres i municipis.

La primera sèrie del tram del quart cinturó entre Terrassa i Sentmenat (vegeu l'edició del dia 25 d'agost) acabava amb un fals túnel a Pedra Santa, i la continuació d'aquest tram continua dibuixant dos falsos túnels més: un creuant la carretera de Molins de Rei a Vic (C-1413a) i un altre per minimitzar els terraplens sobre els plans de la riera de Sentmenat a Can Morera. En aquesta zona passa per una zona boscosa i travessa els torrents de Can Quer i Can Riera i la riera de Polinyà fins a crear el primer enllaç, el de Sentmenat, per connectar amb la carretera B-142 amb una rotonda. Abans de sortir de Sentmenat i entrar al de Caldes es preveuen fer tres viaductes sobre la riera de Sentmenat i els torrents d'en Baell i Can Turull passat el camí de Can Bigues.

Ja a Caldes el traçat passa pel nord de les urbanitzacions de Can Falguera i Can Mas Vell de Palau-solità entre camps de cultiu, fent un pas pel camí de Can Pujol i un nou viaducte sobre la riera de Caldes fins a arribar a l'enllaç a Can Falguera per connectar amb la carretera de Palau a Caldes (C-59). Salva un desnivell de 23 metres al Bosc Gran, passa a pocs metres de la parròquia de Sant Esteve de Palaudàries i entra a Lliçà.

En aquest punt el traçat voreja pel nord Ca n'Artigues i travessa una zona boscosa amb tres viaductes sobre torrents, entre els quals el de Can Pa i Aigua. També es fan tres passos per sobre o sota de camins, un dels quals el de Ca n'Artigues. En aquest tram el recorregut fa un viratge cap a l'est i, passant per camps de cultiu, ressegueix la urbanització de la Pineda d'en Feu pel sud i es projecta un nou viaducte de 329 metres sobre la riera de Merdanç per acabar connectant amb l'enllaç de Santa Eulàlia de Ronçana i la carretera BV-1602 que afectarà diverses edificacions. El relleu se suavitza després fins a arribar a un altre viaducte sobre el torrent del Tenes, passa per sota la carretera C-1415b i arriba a l'últim enllaç, el de l'Ametlla i la connexió amb la C-17.

LA XIFRA

4
enllaços,
a Sentmenat, Caldes, Santa Eulàlia de Ronçana i l'Ametlla del Vallès, garantiran les connexions amb carreteres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona