l'altra manera de veure les coses

Definitivament hem perdut el tren!?

S'han donat a conèixer detalls de l'enllaç ferroviari, en el qual ja fa temps que s'està treballant, que anirà des de l'aeroport de Reus, a l'estació del Camp de l'AVE

La reestructuració de les rodalies de Barcelona, no ha permès ni tan sols que un nou comboi arribés a Valls. De fet la xarxa de rodalies s'acaba a Sant Vicenç, i s'abandona qualsevol projecte d'implantar un tren tramvia que cobrís el trajecte d'anar i tornar de Sant Vicenç, coincidint amb els horaris de rodalies
L'enclavament de l'estació del Camp del tren d'alta velocitat, en vista de tot el que hem comentat, ha estat un fracàs per als residents pròxims a la seva àrea, i actualment, i més en el futur, ens perjudica enormement als vallencs

No fa massa temps, en La tertúlia de Ràdio Valls, el delegat a Tarragona de la Generalitat es congratulava de la gran millora que suposava per a la nostra ciutat l'ampliació de la línia d'autobusos a Tarragona, fins a 28 serveis ràpids al dia. Dies abans, Manuel Villante, director general de Transports Terrestres, ens havia explicat la necessitat de reordenar els serveis de busos a la demarcació, obligats per la situació de l'estació de l'AVE, molt apartada dels principals nuclis de població, amb enllaços de busos que en la major part dels serveis van pràcticament buits. L'aposta consisteix a fer de Tarragona el punt intermodal, per anar des de l'estació de Perafort fins a la capital, i d'aquí agafar el transport que vagi cap a Valls, Reus, Cambrils, etcètera. Total, que la gran millora a nosaltres ens representa 20 km de recorregut innecessari, i una hora pel cap baix de pèrdua de temps.

Coincidint amb tot això, s'han donat a conèixer detalls de l'enllaç ferroviari, en el qual ja fa temps que s'està treballant, que anirà des de l'aeroport de Reus fins a l'estació del Camp de l'AVE, i que al seu dia serà la intermodal per via fèrria del corredor sud del Mediterrani. Reus ha assolit el que Tarragona no va poder, tot i ser la capital de la demarcació. Ja s'està fent publicitat a Reus que, acabades les obres d'aquest enllaç, tindran el tren d'alta velocitat a 4 minuts de la seva ciutat, igual que els de Tarragona el tindran tan sols a 6 minuts. Amb el gran avantatge de poder deixar l'automòbil en un gran aparcament (el de l'aeroport), lliure de pagament. Això comportarà que s'hagi de fer una nova reordenació del transport públic per carretera, en aquest cas per la baixa utilització de línia actual des d'aquestes dues ciutats, que comportarà la reducció dels busos entre Valls i Tarragona, i farà que cada cop tinguem l'AVE més allunyat.

Si malament ho tenim amb l'AVE, pitjor ho tenim amb la nostra estació. Una estació de self-service, que va perdent trens com més avancen les altres línies. La reestructuració de les rodalies de Barcelona no ha permès ni tan sols que un nou comboi arribés a Valls. De fet la xarxa de rodalies s'acaba a Sant Vicenç, i s'abandona qualsevol projecte d'implantar un tren tramvia que cobrís el trajecte d'anar i tornar de Sant Vicenç, coincidint amb els horaris de rodalies, sense que prèviament s'hagi fet un estudi seriós del tema. N'hi ha prou amb la conclusió que la línia es deficitària. Tanmateix l'Ajuntament s'ha cansat de pagar, la Cambra de Comerç és incapaç d'esmerçar-hi més esforços i el comerç local no pot ni aixecar el cap, mediatitzat com està per les grans superfícies i els establiments xinesos. I la resta de vallencs, masoques com som, ens conformem amb tot. Qualsevol dia ens podrem trobar com en el cas de l'autobús: que ens facin anar cap a Picamoixons, i des d'allí a Reus, per arribar a Barcelona. Si fins i tot Alcover té més bones comunicacions per tren que nosaltres!

L'enclavament de l'estació del Camp del tren d'alta velocitat, en vista de tot el que hem comentat, ha estat un fracàs per als residents pròxims a la seva àrea, i actualment, i més en el futur, ens perjudica enormement als vallencs. Hauria estat millor situar-la a Tarragona capital (crec que es l'única estació allunyada d'un nucli urbà), perquè almenys amb el servei d'autobusos ràpids que ens prometen, la comunicació seria mes fluida, si no tant per a l'anada, sí per a la tornada. Amb tot, queda una possibilitat perquè resultés funcional, encara que només fos per a una part de viatgers, no sols pels residents a Valls, sinó per a tothom, fins i tot per als residents a Perafort: són els viatgers que utilitzen el seu propi vehicle per desplaçar-se, que han d'aparcar l'automòbil mig penjat a pocs metres d'un barranc, o civilitzadament a l'aparcament subterrani de l'estació.

Ah, però aquí, a diferència de l'aeroport de Reus, l'aparcament és de pagament, i la seva utilització, en la majoria de casos, surt més cara que el cost del trajecte de l'AVE. I per què no s'estableix la gratuïtat d'aparcament? Això es podria realitzar sense perjudicar la concessionària del pàrquing. Només es tractaria d'incrementar el preu dels bitllets, proporcionalment al trajecte, de tots el combois que passin per l'Estació del Camp, en funció de la recaptació mitjana que es fa de l'aparcament. Penso que l'increment del bitllet no seria gens significatiu i d'aquesta manera es repararia, en part, el greuge que representa per als usuaris d'aquest servei el fet de ser residents allunyats d'una estació enclavada en un paratge mig desèrtic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.