Infraestructures

infraestructures

Frenen la millora del camí de la Barroca de Sant Aniol

Deneguen l'accés als ajuts del Feder per dur a terme unes obres valorades en 615.000 euros

L'Ajuntament intentarà finançar-les amb altres programes

La millora de l'última fase del camí de la Barroca de Sant Aniol de Finestres no ha estat inclosa en el programa de subvencions europeu Feder i, per tant, l'Ajuntament ha de buscar els ajuts per sufragar els 615.000 euros que costen els treballs en altres convocatòries. Per això, ara ho intenta a través del programa Viure al Poble del govern català. L'alcalde, Francesc Oliveras, ha recordat que és una via de comunicació important, perquè és un accés directe entre el seu municipi i la vall del Brugent. En concret, uneix Sant Aniol de Finestres amb Amer. A part, és l'accés a una nova granja d'ànecs per a la producció de foie que han muntat uns joves empresaris a l'habitatge d'una família que manté l'activitat agrària a través del fill i a una altra casa de pagès. A part, és el camí per arribar a importants elements del patrimoni local com ara les ermites de Santa Brígida, Santa Elena i Sant Roc, i l'església del nucli de la Barroca, que dóna nom a aquesta infraestructura viària.

LA XIFRA

0,6
milions
d'euros és el cost previst per a les obres de millora de l'últim tram de la carretera de la Barroca.

Revolts eterns fins a les Planes

La millora del traçat i del paviment de la carretera que uneix Sant Aniol de Finestres amb les Planes d'Hostoles, l'accés directe d'aquest poble de la vall del Llémena amb la resta de la Garrotxa, continua pendent de les disponibilitats pressupostàries de la Generalitat. Aquesta millora inclou l'eixamplament d'un total d'onze ponts i l'eliminació d'alguns dels revolts més perillosos. Les obres han estat valorades en 4,5 milions d'euros. Fruit de la insistència dels dos alcaldes, Francesc Oliveras i Eduard Llorà, el director general de Carreteres, Jordi Follia, ha avançat que, per esperar l'obra definitiva i que hi hagi un mínim de disponibilitat econòmica, es renovarà l'asfalt dels 10 quilòmetres d'aquest tram. El traçat actual és molt sinuós i molt estret.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.