Infraestructures i serveis

Foment aprova la remodelació de l'enllaç de Vidreres de l'N-II

Es millorarà sobretot el moviment dels vehicles provinents de l'autopista AP-7 que s'incorporin a la futura A-2 cap a Girona

El projecte té un cost estimat de licitació de 16,6 milions d'euros

El Ministeri de Foment ha aprovat l'expedient d'informació pública i definitivament el projecte de traçat de les obres de remodelació de l'enllaç de l'N-II amb la C-35 –la carretera de Maçanet a Palafrugell i que també serveix d'accés a l'autopista AP-7–, al terme municipal de Vidreres, segons va sortir ahir publicat al BOE. L'obra, que té un pressupost estimat de licitació de 16,6 milions, forma part del Pla N-II presentat per Ana Pastor ara fa gairebé dos anys. Coincidint amb la decisió del govern del PP que el desdoblament s'acabés aquí –amb el tram Sils-Maçanet, que s'acaba de començar– i no continués cap al sud fins a Tordera com estava previst abans –només s'hi faran obres de millora, un projecte que tot just s'està redactant–, es va optar per convertir aquesta intersecció en un important enllaç que tancarà el desdoblament. A més, la idea de Foment era realitzar des d'aquí una nova carretera de gran capacitat per l'interior (fins a Granollers).

Nou ramal i nous enllaços

La remodelació millorarà sobretot el moviment dels vehicles provinents de l'AP-7 que s'incorporin a la futura autovia A-2 –nom de l'N-II desdoblada– en direcció a Girona. Per fer-ho se substituirà el ramal actual –que té forma de llaç i en què els vehicles han de girar 270º en un radi reduït– per un ramal semidirecte amb traçat més ampli que permet més velocitat i que augmenta la capacitat.

A més, es construirà un nou enllaç més al sud, anomenat de Can Cartellà. Entre els dos enllaços es construirà un nou traçat millorat per l'N-II amb corbes de radi més ampli –ja només d'un carril per sentit– mentre que l'actual N-II quedarà com a via de servei a l'oest de la nova. A més, es construirà una via de servei a l'est. Així, s'eliminaran els accessos directes de camins i propietats del costat de la carretera, que es reordenaran en les vies de servei.

D'altra banda, es projecta una nova rotonda de dos carrils a la C-35, prop de les cabines de peatge de l'AP-7.

L'obra suposarà la construcció de 10 estructures: tres passos superiors –un dels quals permetrà constituir l'enllaç de Can Cartellà i els altres dos, el nou ramal semidirecte a l'enllaç de Vidreres–, dos passos inferiors –que permetran el pas de les dues vies de servei per sota de la C-35– i cinc murs –fonamentalment per evitar afeccions a les edificacions del costat.

LA XIFRA

16,6
milions d'euros
és el pressupost estimat de licitació de les obres definitives del projecte de l'enllaç.

Treballs previs al tram Sils-Maçanet, un mes després de la primera pedra

Avui es compleix un mes des que la ministra de Foment, Ana Pastor, va posar la primera pedra del desdoblament del tram Sils-Maçanet de l'N-II, però els conductors que hi passin encara no hi veuran cap canvi. Ni línies grogues pintades al terra ni tan sols rètols d'obres. Des de la constructora Rubau, l'adjudicatària de l'obra, expliquen que s'hi estan fent treballs previs que no afecten de moment la circulació de la via i que els càlculs actuals són que en uns quinze dies començaran els moviments de terres. Concretament, les obres van començar el 7 de gener –un cop passades les festes de Nadal– i s'estan centrant en aquestes primeres setmanes a realitzar aixecaments topogràfics i prospeccions de terra.

Les obres de desdoblament del tram Sils-Maçanet, de 2,7 km de llargada, es van adjudicar a Rubau per 21,29 milions d'euros. Segons les condicions de licitació, el termini d'execució màxim dels treballs és de 40 mesos.

El 22 de desembre la ministra Pastor no només va inaugurar el tram Caldes-Sils i va posar la primera pedra del Sils-Maçanet, sinó que també va prometre que aquest gener començarien les obres en tres altres projectes inclosos en el Pla N-II de Foment: el desdoblament per duplicació de calçada del tram Orriols-Vilademuls; els nous enllaços de Pontós i Garrigàs, i també els nous enllaços de Tordera. De moment, però, ni tan sols s'ha publicat l'adjudicació de cap d'aquestes obres al BOE.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

S’inicia el reforç amb nous blocs del port guixolenc

sant feliu de guíxols

El govern espanyol permet l’ocupació de tots els seients a trens, metro o bus

barcelona

Més mosquits, mosca negra i paneroles, però menys xinxes aquest estiu

barcelona

Palamós, sense vigilància a les platges per un error

palamós
ENRIC MARQUÈS
ALCALDE DE LA BISBAL D’EMPORDÀ (ERC)

“El repte del futur és la setmana vinent”

la bisbal d’empordà
Medi Ambient

Iqoxe i l’ACA, ‘distingits’ amb els premis Àtila

Medi Ambient

Prova pilot per reduir els incendis forestals

Nous abocaments a les hortes, a Girona

girona

El sindicat SME diu que Interior ha autoritzat que vigilants de Rodalies, metro i tramvia utilitzin esprais pebre

Barcelona