Infraestructures

Clam per la millora de l'A-2 d'Esparreguera a l'Anoia

Sis alcaldes reclamen a Foment que inverteixi en aquest tram de 25 quilòmetres

La carretera suporta el pas de 40.000 vehicles diàriament

Els alcaldes d'Igualada, Òdena, Castellolí, el Bruc i Collbató, a l'Anoia, i Esparreguera, al Baix Llobregat, han escenificat aquesta setmana un front comú per reclamar a Madrid millores i inversions a l'autovia A-2 entre la capital de l'Anoia i la localitat del Baix Llobregat, un tram de 25 quilòmetres. Els alcaldes han denunciat, segons recull l'ACN, que la carretera té “problemes greus” i una elevada sinistralitat. Per això, l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, explica: “No podem estar ni callats ni aturats.” Els batlles enviaran una petició conjunta al Ministeri de Foment, aprovaran mocions als plens i demanaran una reunió amb la ministra. El 2014 es van registrar un total de 200 accidents en aquest tram, que té un volum de trànsit de 40.000 vehicles diaris, 10.000 dels quals són camions.

Castells explica: “Hem decidit emprendre accions polítiques i institucionals de primer ordre per exigir a Foment que faci el que estigui a les seves mans per resoldre els problemes greus de la via.” Segons el batlle, en aquesta carretera hi ha un “degoteig de víctimes” i, per això, diu: “No podem estar ni callats ni aturats pensant que s'ha de resoldre.” Castells detalla que les seves reivindicacions se centren en la “millora del manteniment i la il·luminació de la via” i també en “l'execució dels nous traçats que ja estan plantejats”.

Castells explica que entre Igualada i Esparreguera hi ha punts on s'ha de circular a 80 quilòmetres per hora, a causa de les característiques de la via, i “això no pot ser”. Aquesta recomanació de reduir la velocitat es fa perquè el tram conté uns quants revolts pronunciats i perillosos. Per això, una de les reivindicacions dels alcaldes és canviar el traçat d'una part de la carretera. Així ho explica l'alcalde de Castellolí, Joan Serra, qui diu que aquest trasllat de l'autovia “permetria evitar accidents i també apartar el municipi de la carretera, ja que l'impacte acústic és molt gran”. De fet, Foment ja estudia el nou traçat, però no hi ha calendari ni pressupost.

Pere Macias, president de la Comissió de Seguretat Viària i Mobilitat Sostenible del Congrés dels Diputats, ha explicat que el tram entre Igualada i Esparreguera és “l'única autovia de primera generació que queda a Catalunya”. Segons Macias, les autovies de primera generació són les que es van construir al costat de la carretera que ja hi havia i, simplement, s'hi afegien dos carrils més.L'escrit adreçat al govern central, responsable de la via, afirma que “la seguretat en un eix vertebral de comunicació i transport de mercaderies cap a Barcelona està greument compromesa” i, en conseqüència, els signants reclamen “una actuació urgent amb la finalitat d'evitar més desgràcies”. Els sis alcaldes insten finalment el Ministeri a “dur a terme les gestions oportunes per tal que aquest tram de l'autovia rebi la inversió i obres necessàries amb la major brevetat, per a transformar-la en un tram segur per a la circulació”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona