Infraestructures i serveis

Rodalies torna a la normalitat a partir de l’11

Els canvis s’aniran fent de forma gradual i s’adaptaran a la demanda

Renfe prepara una tornada gradual a l’activitat habitual a rodalies de Barcelona a partir de dilluns, 11 de maig. La nova oferta de serveis, que encara no s’ha anunciat, es farà adaptant-la a la demanda i garantint un nombre de freqüències suficient per facilitar la distància de seguretat entre viatgers i per evitar aglomeracions. Per això, està previst que l’increment de les freqüències es faci sobretot durant les hores punta per garantir la mobilitat dels viatgers.

A hores d’ara, a les línies R1, R2, R3 i R4 de rodalies hi circulen el 71% dels trens en hora punta i el 61% la resta del dia. Ahir en l’hora punta del matí, el descens del nombre de viatgers respecte a un dia normal va ser del 86,6%. Durant els darrers dies la demanda ha crescut molt pocs punts percentuals.

Renfe té previst fer una campanya per recordar als usuaris l’obligatorietat d’usar mascaretes, de mantenir la distància a les andanes i a l’interior dels trens, de no viatjar en cas que no sigui necessari, de mirar d’evitar sempre que sigui possible els desplaçaments en hora punta, de mantenir una sola filera a les escales mecàniques sense avançar les persones que es trobin al davant i mantenir la separació d’almenys dos esglaons i no utilitzar els ascensors si no és imprescindible. En algunes estacions ja s’han col·locat marques al terra per assegurar que es respecta la distància social i s’emeten missatges informatius als canals de comunicació habituals amb el client.

Mampares per als autobusos metropolitans

Els autobusos de les línies metropolitanes tindran mampares de seguretat per minimitzar el risc de contagi als conductors. Aquesta mesura s’aplicarà en 1.898 vehicles, 1.140 de gestionats per TMB i 758 per l’AMB a través d’empreses de gestió indirecta. Fins ara, la protecció s’ha fet amb sistemes provisionals, obligant el passatge a entrar i sortir dels vehicles per la porta del darrere, i aïllant la zona de conducció amb cintes. Les mampares oferiran protecció a llarg termini i quan comenci el procés de tornada a la nova normalitat es podrà tornar a donar accés als viatgers per davant i d’aquesta manera es facilitarà el control de l’aforament i la inspecció de la validació dels títols de transport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona