Serveis

judicial

Fuertes guanya la demanda contra l'Ajuntament pel transport urbà de Lloret

Una sentència anul·la l'acord de ple que va prorrogar fins al 2015 la concessió a Transports Pujol i entén que l'interès públic “requeria un concurs”

Una sentència del jutjat contenciós administratiu número 2 de Girona dóna la raó a Carrilets Turístics de Catalunya i Coettbus (empreses de l'actual portaveu del Moviment Independent de Lloret, Marc Fuertes) en la seva demanda contra l'Ajuntament de Lloret i Transports Pujol i Pujol per la concessió del transport públic. En concret, la sentència anul·la un acord de ple de l'Ajuntament de Lloret de l'1 de juny del 2006 que feia la concessió del transport públic de Lloret a Transports Pujol fins al 2015. L'empresa concessionària ha anunciat que presentarà un recurs al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, i l'Ajuntament encara no ho ha decidit.

Segons s'exposa en la sentència, la concessió del transport urbà de Lloret va ser adjudicada a Transportes Urbanos y Playas SL (actualment Transports Pujol i Pujol SL) per part del ministeri el 1965. La concessió va ser convalidada per la Generalitat per 20 anys, a partir del 1988 i transferida a l'Ajuntament el 1991. El 26 de juny del 2000 la comissió de govern de l'Ajuntament va aprovar la modificació del servei pel que fa a les línies 2 (Fenals) i 3 (Canyelles) i va aprovar un altre contracte, d'un any, per gestionar la línia 1 (a barris perifèrics i urbanitzacions). El nou contracte de gestió de la línia 1 va ser adjudicat per un any amb la condició de convocar un concurs d'adjudicació abans del seu venciment.

El 2005 es va convocar el concurs –quan faltaven 3 anys per vèncer la concessió– i va quedar desert. El 16 de maig del 2006 –el 2008 vencia la concessió– Transports Pujol va demanar que es prorrogués la concessió fins al 2015, cosa que el ple de l'1 de juny del 2006 va acceptar.

Segons el conseller delegat de Transports Pujol, la sentència es basa en la llei estatal però l'empresa es va acollir des de 1987 a la llei catalana de Transports.

LA DADA

3
línies d'autobús
són les que operen actualment a Lloret de Mar, i les gestiona Transports Pujol.

LA XIFRA

15.000
euros
són les pèrdues que va assumir Transports Pujol pel dèficit dels mesos de juliol i agost el 2010.

LA XIFRA

51.000
euros
és el dèficit que va assumir l'Ajuntament pel transport urbà dels mesos d'hivern del 2010.

L'interès públic requeria concurs

La sentència entén que l'interès públic requeria que es convoqués un concurs amb condicions més favorables a l'interès públic amb la lliure concurrència d'empreses interessades en la gestió del transport de Lloret “que existeixen i tenen interès” a fer-se'n càrrec, com es demostra pels escrits presentats per diferents empreses interessades en el concurs que l'Ajuntament havia dit que convocaria. Les empreses de Marc Fuertes van interessar-se pel concurs del 2008 (que no va existir) i segons l'empresari i regidor,l'Ajuntament va contestar que era “improcedent” facilitar informació atès que hi hauria concurs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona