Infraestructures

Ana Pastor promet desencallar l'N-II el 2014

NOU COMPROMÍS La ministra de Foment assegura que l'any que ve s'hauran posat a licitació tots els trams per desdoblar l'N-II de Girona a la Jonquera endarreriment Retarda la previsió d'obertura del tram de Caldes a Sils

Les variants de Bàscara i Pont de Molins, els trams més endarrerits

Vint anys després que el ministre Josep Borrell anunciés, el 1993, el desdoblament de l'N-II a les comarques gironines, el govern de l'Estat espanyol va anunciar ahir un nou calendari per desencallar altre cop un projecte ple d'incompliments i endarreriments. Durant la inauguració de l'enllaç de Fornells de la Selva entre l'N-II i l'AP-7, la ministra de Foment, Ana Pastor, va assegurar que tots els trams de la zona nord –de Girona a la Jonquera– es posaran a licitació el 2014, excepte el d'Orriols-Vilademuls, del qual es va aprovar el projecte a finals d'abril i que es posarà a licitació aquest mateix any. També aquest 2013 es posarà a concurs el tram Maçanet-Sils, del qual es va aprovar el projecte al maig i que té un pressupost de 40 milions. És l'únic que estava pendent de desencallar de la zona sud –de Girona a Tordera–, després que el ministeri va anunciar que renunciava a desdoblar el tram Tordera-Maçanet, en el qual només projecta fer algunes “millores”, segons la licitació que va obrir l'abril passat.

Pel que fa al tram Sils-Caldes, on les màquines van tornar a treballar l'octubre del 2012, segons el nou calendari Foment preveu posar-lo en funcionament “el primer semestre del 2014”. Això suposarà un altre endarreriment, ja que la previsió inicial era que les obres duressin quinze mesos i estiguessin enllestides, doncs, el gener que ve.

Preocupació de Pastor

Pastor va manifestar que “la província de Girona ha de tenir una fluïdesa de trànsit important”, i va assegurar: “Quan vaig arribar al ministeri em vaig trobar les coses com tothom sap”, i va afegir: “Estic intentant tirar-ho tot endavant.” La ministra es va mostrar “especialment preocupada” pel desdoblament de l'N-II a l'àrea nord de les comarques gironines, amb tràmits més endarrerits, ja que “és una petició de tots els veïns, empresaris i la gent de la zona”. En aquest sentit, va reiterar el seu compromís perquè tots els trams estiguin posats a concurs el 2014.

Estat actual al nord

La zona nord de l'N-II que s'ha de desdoblar –que es farà seguint en gran part el traçat de la carretera actual, un sistema que es coneix com a duplicació– inclou set trams, alguns dels quals tenen els tràmits més endarrerits que d'altres. El més avançat és el de Vilademuls-Orriols, que tindrà uns 4 quilòmetres i va molt lligat al nou enllaç de l'AP-7. Se'n va aprovar el projecte de construcció a final d'abril i la ministra va anunciar ahir que es farà la licitació aquest any.

Pel que fa a la resta, a l'abril es va publicar al BOE la posada a licitació de la redacció dels projectes dels dos trams de més al nord: variant de Figueres-Pont de Molins i Pont de Molins-la Jonquera, i en el cas d'Orriols-Bàscara i Bàscara-variant de Figueres el ministeri ha signat amb Ineco la redacció dels projectes. Els més endarrerits són els trams de les dues variants: la de Bàscara i la de Pont de Molins, encara en fase de redacció dels estudis informatius.

Més informació, a la pàgina 40.

LES XIFRES

20
anys
han passat des que el ministre Josep Borrell va anunciar el desdoblament.
40
milions
és el cost, segons Pastor, que tindrà el tram entre Sils i Maçanet.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.