Infraestructures i serveis

infraestructures

L'Ajuntament de Rodonyà, contra la variant de la C-51

L'alcalde, Josep M. Saumell, troba negatiu l'efecte del nou tram de la carretera, entre altres raons, perquè deixarà sense vida la zona situada a l'extrem del poble per on passa l'actual via

Dels diversos pobles que abarca la renovació del tram de la C-51 en execució entre Valls i el Vendrell, Rodonyà, explica l'alcalde d'aquest municipi de l'Alt Camp, “és el que més s'ha oposat a aquesta infraestructura”. A diferència de la població veïna d'Alió –on l'actual via passa pel bell mig del nucli i on, segons comenta l'alcalde, Francesc Jofré, “el canvi serà positiu després de molts anys convivint amb la circulació al mig del poble”–, a Rodonyà la carretera passa per un extrem, la qual cosa, segons destaca Saumell, esdevé una ubicació estratègica que “dóna vida al municipi”, ja que a l'altra banda hi ha un petit polígon de serveis. Molts dels establiments d'aquesta zona, com la benzinera o els bars i restaurants, “esdevenen un punt d'atracció i s'han obert depenent de la gent de pas. Això és el que tenim a Rodonyà i si fan la nova carretera ens ho maten tot”, explica indignat.

En el seu dia, l'Ajuntament es va encarregar de condicionar la carretera en aquest punt, amb l'enjardinament de la zona. Una petició que es va fer al Departament de Política Territorial va ser que la sortida enllacés amb la zona de serveis, la qual cosa “no només ha significat una millora estètica, sinó que ha disminuït considerablement la perillositat en un punt on anys enrere hi havia hagut més d'un accident mortal”. L'únic que s'ha aconseguit ara, però, és fer la rotonda més propera al poble i el compromís del govern de senyalitzar l'àrea de serveis.

Segons Saumell, “sempre ens hem oposat a la construcció d'aquesta variant, tot i defensar que la millora era necessària”. Així, considera que la nova via “ens deixa fora de lloc” i que l'efecte més aviat serà negatiu. El nou tram, a més, inclou un vial de servei a banda i banda, fet que significa que “l'impacte sobre el territori és fort, i el que és pitjor, encara hi ha trams que no sabem per on passaran”. En el seu dia Rodonyà va presentar al·legacions al projecte, que proposaven millorar la carretera actual modificant algun traçat per eixamplar-la. En aquest sentit, l'alcalde lamenta: “parlem molt i ens omplim la boca de participació ciutadana, quan en el plantejament s'ha de tenir en compte el que diu un municipi perquè marcarà la seva història; és evident que no ens han escoltat”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.