Infraestructures i serveis

El govern es compromet a desdoblar la C-14 entre Montblanc i Tàrrega

El pacte incorpora 280 milions per a una autovia que allargarà l'A-27 fins a l'A-2

La Generalitat reservarà finalment una partida de 280 milions d'euros entre el 2015 i el 2020 per desdoblar la C-14 entre Montblanc i Tàrrega, un tram on tot just acaba d'executar diverses obres de millora. Això sí, en el pacte no queda clar si l'obra seria complementària o bé seria del tot independent respecte a una altra –que en la pràctica seria ben bé la mateixa– per a la qual l'Estat va consignar 61 milions d'euros a gastar fins al 2013, en virtut de les inversions compromeses en l'Estatut, i que no seria altra que l'autovia entre la capital de la Conca i Fonolleres, entre Tàrrega i Cervera, on connectaria amb l'A-2 que va de Barcelona a Lleida. Suposarà, en tot cas, la bifurcació de l'autovia A-27, que, igualment a petició de la Diputació de Lleida, també té consignats 85 milions d'euros en la segona fase per al tram entre Montblanc i Lleida. Per completar les millores de les comunicacions viàries entre el Camp i l'interior de Catalunya, el govern també invertirà 92 milions d'euros fins al 2020 en el condicionament de la C-241 entre Montblanc i Igualada, que passarà a formar part de la xarxa bàsica com a C-37. Les millores previstes a la xarxa de carreteres de la demarcació s'han de completar amb obres ja en marxa, com ara la mateixa A-27 fins a Montblanc i la reordenació de la T-11; altres d'execució imminent, com ara el condicionament de la C-51 des de Valls fins al Vendrell, i altres que encara estan en fase d'estudi, com ara l'allargament de l'autovia A-7 cap al nord i cap al sud o el desdoblament de la C-37 entre Valls i Alcover. El de l'N-420 entre Reus i l'Aragó, si el govern estatal l'acaba acceptant, també quedarà previsiblement per a la segona fase.

La Conca, a les rodalies de Lleida

La Diputació de Lleida va aconseguir aquesta setmana introduir 26 de les 27 actuacions que exigia per signar el pacte. A més de les autovies des de Montblanc fins a Lleida i Tàrrega, destaca també l'ampliació del servei de rodalies des de Lleida fins a la capital de la Conca, incloent-hi l'Espluga i Vimbodí. La comarca, amb això, curiosament quedaria connectada a la xarxa ferroviària de curta distància de Ponent, i no pas a la tarragonina, tal com confirmava ahir el delegat de Política Territorial, Joaquim Margalef. I és que, al Camp, el pacte només preveu la creació d'un servei de rodalies aprofitant la infraestructura actual –més una variant nova que cal fer a Picamoixons perquè des de Reus es pugui girar cap a Valls, i a l'inrevés– entre aquestes ciutats, Tarragona i el Vendrell. «El text esmenta de manera genèrica fins on s'ha d'estudiar el servei, i qui ho marca és el Pla del Transport de Viatgers de Catalunya», aclaria Margalef, que en tot cas matisa que tindran «sensibilitat d'allargar-la en funció de la demanda».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.