Els directius de Venca adquireixen l'empresa
El grup de venda per catàleg pertanyia a la firma francesa 3Suisses International
Venca, la companyia catalana especialitzada en la venda per catàleg de moda i complements, ha canviat de mans. Part de l'actual equip directiu, encapçalat pel director general, Jordi González, ha comprat la firma al grup francès 3Suisses International, per un import que no va ser fet públic. L'operació, que es va tancar el 17 de gener, s'ha dut a terme mitjançant un procés de management buy out (MBO); és a dir, aquell en què els directius compren una empresa amb finançament extern.
L'adquisició es fa un any i mig després que Venca fos posada a la venda. El grup pertany ara a la societat creada amb l'objectiu exclusiu d'exercir de compradora en l'operació, Digital Lola, en la qual figuren com a responsables el mateix González, a més de Paz Usandizaga, directora financera, i Jordi Badia i Joan Alemany, directors, respectivament, del sector TIC i d'operacions.
Venca, amb seu a Vilanova i la Geltrú (Garraf) i una plantilla d'unes 400 persones, obté la meitat de la facturació en línia, amb més de 2 milions de visites a la seva botiga a internet.
La seva col·lecció es comercialitza, a més de l'Estat, a països com ara França, Bèlgica, Portugal o Rússia, entre d'altres.
“Aquesta operació representa una magnífica oportunitat per construir un projecte independent, sòlid i amb grans expectatives de futur”, va declarar González, ara director general de Digital Lola. Per l'executiu, la transacció permetrà accelerar el desenvolupament digital i la internacionalització del negoci: “Dos eixos fonamentals que ens ajudaran a impulsar el posicionament de Venca com una de les cinc grans referències de moda en el seu segment a l'Estat.”
El 2016, l'empresa, que té més de tres dècades d'història, va facturar 53 milions, un 6% més que un any abans.
González va qualificar la situació financera de Venca d'“estable i sòlida” i va apostar per donar l'impuls “definitiu” al negoci de venda per internet. “Després d'uns quants anys treballant en el reposicionament i la transformació de Venca, la companyia està ara preparada per ser un actor molt important en la moda en línia”, va insistir el director general.