Tactic Sport de Bescanó enceta un procés d'expansió i exportarà a vuit estats d'Europa

L'empresa, que ja ven a l'Estat francès, es dedica al sector de roba esportiva i preveu una facturació de dos milions d'euros el 2010

Tactic Sport ha treballat fins ara en l'àmbit de la península Ibèrica –l'Estat espanyol, Portugal i Andorra–, però la direcció de la companyia té previst expandir el negoci a la resta d'Europa, on vol vendre equipament esportiu per a ciclistes. Concretament, segons ha explicat el gerent, Joaquim Teixidor, aquest procés ja ha començat a l'Estat francès, on la marca Tactic comença a ser present en botigues especialitzades en productes relacionats amb el ciclisme. A partir d'aquí, en el termini de tres anys l'empresa té previst tenir presència en vuit estats. L'estratègia és mantenir la mateixa filosofia que en el mercat peninsular, vendre a botigues especialitzades, sense grans distribuïdors. «Això permetrà augmentar la plantilla i l'estructura de l'empresa, i no descartem muntar una delegació a França, però sobretot l'objectiu és créixer en marca i en valor afegit», explica Joaquim Teixidor.

Sense grans distribuïdors

Tactic Sport ha apostat des dels inicis per vendre els productes a través de comerços petits i a clubs esportius directament, prescindint dels grans distribuïdors. Això ha permès a l'empresa de Bescanó fer un producte adaptat al gust dels consumidors. Això comporta una certa complexitat en la producció, però té l'avantatge de la diversitat de negoci i el fet de no haver de dependre d'una única comanda. D'altra banda, també permet a la companyia oferir més qualitat i tenir un tracte amb els clients més directe. Tactic Sport també ha rebutjar fins ara treballar per a marques blanques. L'empresa de Bescanó dóna molta importància a la investigació i recerca de noves matèries primeres i productes nous.

L'empresa, de fet, té dues marques registrades, una de dedicada exclusivament a l'equipament per a ciclistes, Tactic Sport, i una altra, Proto, que està orientada a la fabricació de diverses peces de roba d'esport i que treballa sobretot amb clubs esportius i amb centres escolars. Entre els productes que comercialitza, hi ha xandalls, bosses, samarretes, parques, polos i bermudes. A l'empresa treballen 22 empleats, en els diversos departaments comercials, de disseny, d'R+D i de fabricació. Les instal·lacions de Bescanó ocupen 1.800 metres quadrats, entre oficines i instal·lacions de producció. Des d'allà es fa tot el procés, excepte la confecció de les peces, que es fa externament.

LES XIFRES

Nom de l'empresa
Tactic Sport
Gerent
Joaquim Teixidor
Any de creació
1999
Sector
Fabricació i venda de roba esportiva, especialitzada en l'equipament per a ciclistes.
Adreça
Carrer Isaac Rabin, sense número. Al Polígon industrial Montfullà de Bescanó (17162)
Telèfon
972 23 74 11
Plana web
www.tactic-sport.com
Facturació prevista any 2010
2 milions d'euros
Nombre de treballadors
22 empleats
Instal·lacions
1.800 metres quadrats entre oficines i fàbrica
Mercat
L'empresa distribueix a uns 400 establiments de la península Ibèrica

Presència a les fires

La presència a les fires sectorials és important per a l'expansió a Europa que vol fer l'empresa de Bescanó, segons expliquen els seus directius. La importància arriba pel fet que Tactic Sport vol mantenir als vuit països on vol créixer el mateix tipus de client que té ara, a nivell estatal, que és un comerç petit i molt especialitzat.

En concret, la companyia de Bescanó té estand a la fira que es fa a París, que és una fira molt encarada al comerç local i, per tant, és molt interessant per a l'empresa, que ja està present a França en petites botigues molt especialitzades en equipament per a ciclistes. A part, l'empresa també està present cada any en una altra fira d'Alemanya, que és a un nivell més internacional.

Sense col·leccions

La idea de l'empresa és que l'exportació es faci només en la divisió de productes per a ciclistes i a nivell personalitzat. De moment descarta començar a exportar amb les col·leccions pròpies que fa la companyia, tot i que no descarta que més endavant es pugui fer la distribució de productes amb altres marques.

Al principi, tots els esports

Quan va néixer el 1999 Tactic Sport la companyia es dedicava a la producció de roba d'esport per a totes les disciplines. Però el 2003 la direcció va decidir especialitzar-se en l'equipament per a ciclistes, tot i que va continuar produint la resta d'equipament esportiu a través de la marca Protos, que comercialitza peces de roba multiesports, des del bàsquet fins a l'atletisme o el voleibol, entre d'altres. El sistema de comercialització és el mateix que el dels productes de Tactic, que se centren ara només en el ciclisme. L'única diferència entre un segment i l'altre és el tipus de comerç amb el qual es treballa, ja que en el cas dels productes de Proto són comerços dedicats a la roba d'esports però no tan especialitzada com les botigues en què Tactic ven la roba per a ciclistes i corredors de triatló.

De la idea a la peça de roba

Tactic Sport de Bescanó s'encarrega de tot el procés de producció de les peces de roba esportiva que comercialitza. El procés comença amb la idea que té el client sobre la peça que vol. A partir d'aquí, el departament comercial i de disseny donen assessorament tècnic al client en la tria de colors, els dibuixos i la matèria primera que es poden fer servir. Un cop la idea queda clara, un equip de dissenyadors fan el model i es consulta el client si allò és exactament el que volia perquè doni el seu vistiplau i es pugui iniciar el procés productiu.

Precisament aquest «és un procés complex perquè s'ha de desenvolupar una idea que en la realitat no serà mai exactament igual», explica Quim Teixidor, responsable de la companyia.

La fabricació comença, d'una banda, amb el departament de patronatge, que talla les teles, i de l'altra amb la impressió de la part gràfica, que fa el departament creatiu. Un cop acaben aquests dos processos, s'arriba a un punt d'unió en què s'estampa a les teles tallades el dibuix que cal amb el sistema de sublimació que permet impregnar els colors sobre el teixit. A continuació hi ha un control de qualitat i les peces de roba s'envien als tallers de confecció, que és on es cusen. Un cop cosides, tornen a passar un altre control de qualitat, s'embossa el producte, s'encaixa i s'envia al client.

La importància de l'R+D

Els responsables de l'empresa de fabricació i venda de roba esportiva Tactic Sport consideren molt important el departament de disseny i el de recerca i desenvolupament. «El departament d'R+D es va crear el 2008, ara fa un any, i és l'essència de l'empresa», explica Quim Teixidor. Allà s'estudien els millors teixits i confeccions, i també es creen les novetats. L'objectiu d'aquest departament és que els nous productes que es desenvolupen tinguin les condicions òptimes perquè es puguin comercialitzar. Tactic Sport té clar que els seus clients finals, els esportistes, i especialment els relacionats amb el món del ciclisme, busquen que els equips que compren siguin de molta qualitat i que siguin molt útils a l'hora de practicar aquest esport. Per això és molt important que es busquin cada dia teixits i confeccions millors.

Treballa amb 400 botigues

És el nombre d'establiments comercials de petites dimensions als quals Tactic Sport comercialitza els seus productes arreu de la península ibèrica. Segons Quim Teixidor, responsable de la companyia, Tactic Sport ven arreu de l'Estat espanyol i també a Andorra i Portugal. L'empresa té una xarxa de representants que s'encarreguen de fer les visites als comerços, que són alhora els que proporcionen a la companyia els clubs esportius com a clients. Treballar amb aquest tipus de clients suposa que l'empresa hagi de fabricar amb unes tirades més petites, però en canvi li permet diversificar el negoci i no dependre d'una sola empresa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a