JOAQUIM TEIXIDOR

GERENT DE TACTIC SPORT

«Hem de ser valents i jugar amb la qualitat, el servei i el valor afegit»

Quina és la clau per sobreviure en un sector com ara el tèxtil?
–«Penso que s'ha de treballar amb un criteri clar i invertir en recerca i desenvolupament. Això fa ser més forta una empresa dins les dificultats del sector i les poques facilitats a nivell empresarial que tenim.»
–Treballar amb un producte tan especialitzat, ajuda?
– «Jo crec que sí. Si alguna cosa fa que encara ens aguantem és l'especialització. Però no és el factor més important; hi ha d'haver investigació i tenir en compte que tant important és la venda com la postvenda.»
–La competència de la Xina i les còpies de productes continuen sent un factor destacat en el sector?
–«En el món tèxtil en general, per desgràcia encara és una situació real que és preocupant, no tant per les còpies com per la deslocalització de les empreses que aposten per fabricar a baixos costos en comptes d'apostar per la qualitat.»
–Doncs quina és la solució per lluitar contra aquesta situació?
–«Hem de ser valents i jugar amb les nostres eines, que són la qualitat, el tracte, el servei, la postvenda i el valor afegit que pugui tenir el nostre producte que no tingui el d'allà. Penso que hi ha haver un boom important al principi de fabricació de productes de poca qualitat. Però la tendència del consumidor ha canviat. Ha passat un temps i la gent està tornant als inicis. Hi ha una cosa trista que cal remarcar. A tots els països s'incideix molt perquè es comprin els productes propis i aquí sempre pensem que el que es fa a fora és millor que no pas el d'aquí. Puc afirmar que aquí tenim un producte igual o millor que el que fan a l'exterior.»
–Els està afectant la situació de crisi econòmica actual?
–«La crisi afecta tothom i a nosaltres, també. Però ens exigeix tenir una alta diversificació i el fet de tenir un producte més tècnic. Per això ens afecta menys que altres sectors en què hi ha més competència de preus. A més, el perfil del nostre client és una persona de més de trenta anys amb una estabilitat laboral i que considera el ciclisme una part molt important de la vida. Per això no deixen de comprar, en tot cas poden comprar menys. Aquest és un sector atípic perquè una situació de crisi ens afecta menys, però quan hi ha bonança tampoc ens beneficia tant».
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.