Un enginy útil

Dos alumnes de l'IES Jaume Huguet, guardonats per l'invent d'un mecanisme per fer els llits

Tan senzill i tan útil que ha estat mereixedor del segon premi estatal del certamen Don Bosco d'innovació tecnològica, dins la categoria d'electricitat, electrònica, mecànica i visió artificial. Isidre Rius i Sergi Puigbert, alumnes de l'IES Jaume Huguet, van presentar a la convocatòria un sistema automàtic per a la manipulació de llençols.

El jurat, format per professors de la Universitat de Saragossa i directius de les empreses patrocinadores, va valorar el caràcter innovador, a la vegada que emprenedor, del treball dels estudiants de Valls i els va concedir el segon premi, dotat amb 1.200 euros. L'Isidre i el Sergi van competir amb alumnes de la resta de l'Estat que també havien estat preseleccionats per participar en el concurs.

La selecció dels treballs i el lliurament dels premis es van fer a Saragossa. En concret, l'acte de lliurament dels premis es va celebrar el 4 de març. Aquest acte de cloenda el va presidir Marcel·lí Iglesias, president del govern d'Aragó. Els alumnes de Valls, juntament amb Josep Maria Soler, professor que ha coordinat el projecte, van recollir el premi que els va entregar la consellera d'Educació del govern aragonès, María Victoria Broto.

Isidre Rius i Sergi Puigbert finalitzen aquest curs els estudis al cicle formatiu de grau superior de tècnic en mecanització. La formació rebuda a l'IES Jaume Huguet els obrirà les portes als estudis d'enginyeria tècnica mecànica.

El sistema automàtic guardonat consta de dos accessoris d'uns 30 centímetres de llargada que s'acoblen al cap i als peus del llit. Disposen de dos rotlles on es cargolen unes bobines de llençols per a diversos usos. Cada vegada que s'activa el polsador, el sistema de rotació funciona i el llençol queda canviat, tant el de dalt com el de sota, ja que ambdós van cosits per un lateral i tancats amb Velcro per l'altre.

El sistema automàtic guardonat consta de dos accessoris d'uns 30 centímetres de llargada que s'acoblen al cap i als peus del llit. Disposen de dos rotlles on es cargolen unes bobines de llençols per a diversos usos. Cada vegada que s'activa el polsador, el sistema de rotació funciona i el llençol queda canviat, tant el de dalt com el de sota, ja que ambdós van cosits per un lateral i tancats amb Velcro per l'altre.

Facilitar la feina diària a l'hora de fer el llit

El sistema per a la manipulació de llençols és singular, mereixedor del guardó, però, sobretot, molt útil. L'enginy va destinat a personal assistencial dels hospitals, residències de gent gran i hotels, indrets on es dedica molt temps a aquestes tasques. L'Isidre i el Sergi van tenir molt present el col·lectiu de les persones grans o amb discapacitat, al qual atorgaria un millor benestar.

El treball dels dos alumnes de Valls no va passar desapercebut entre els visitants. L'endemà de rebre el premi, ambdós van atendre les consultes de nombroses persones i de periodistes que es van interessar en el projecte que, a més a més de provocar la curiositat, ja va despertar l'interès en la seva comercialització. Algunes persones que van contactar amb els alumnes els van trametre el desig de disposar de l'aparell a casa seva tan aviat com sigui possible.

L'IES Jaume Huguet s'ha mostrat molt satisfet pel premi, que també reconeix l'esperit científic, tecnològic i innovador que s'imparteix al centre des de la fundació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.