MOTOR

El programa Joves Pilots busca repetir els èxits d'Alguersuari i Molina

Quatre pilots, amb Albert Costa a les World Series, formen l'equip 2010

El govern i el RACC el consideren una aposta estratègica, tot i la crisi

6
edicions
El programa Joves Pilots ja ha donat sortida professional a Jaume Alguersuari i Miquel Molina.

Jaume Alguersuari i Miquel Molina, els màxims exponents del programa Joves Pilots del 2009, ja són professionals en la F-1 (Toro Rosso) i en el DTM (Audi) i toca renovar la cúpula del programa que ara ostentarà Albert Costa, el flamant campió de l'Eurocup de Fórmula Renault que debutarà en les World Series guiat per Epsilon Euskadi, amb Joan Villadelprat. Costa ja havia estat en el programa i n'havia sortit, però tots plegats han entès que associar-se era millor i el retrobament és una bona notícia. Per sota hi haurà Daniel Juncadella (F-3 Euroseries), Miki Monràs (GP3) i Genís Olivé (F-3 Euroseries), tots tres entre 17 i 18 anys (Costa ja en té 19).

El programa arriba a la sisena edició i s'havia de reinventar per la crisi i perquè d'alguna manera ja s'havia fet el cim. Tot i una dotació econòmica inferior –i tancada després de llargues negociacions, perquè no és casual que s'hagi presentat el programa tan tard– que obliga a donar suport a menys pilots (de set a quatre) s'ha aconseguit situar-los en equips entre bons i molt bons.

L'èxit que ha representat que Molina i Alguersuari s'hagin convertit en pilots professionals va planar de dues maneres en la presentació d'ahir. Pel que fa als pilots –sobretot Albert Costa, que és qui ho té més a prop– exerceix com a element estimulant. I pel que fa als promotors del programa, ballen sobre un peu a la vista de l'èxit i estan tan convençuts de mantenir-lo com que serà molt difícil mantenir aquest ritme de resultats.

Un programa estratègic.

En aquest sentit, el president del RACC, Sebastià Salvadó, és qui parla amb menys compromisos: «Fa sis anys l'automobilisme de pista a Catalunya era buit i podem dir que hem recuperat el retard. Ha sortit bé, tan bé que aquests resultats no són normals, són més espectaculars del que podíem pensar. No són anys de despeses però no podem desaprofitar el potencial que tenim. Les circumstàncies econòmiques aconsellen afluixar però la decisió estratègica ha de ser continuar.» En el mateix sentit, el director del Consell Català de l'Esport, Carles Macian, va considerar l'esport del motor «un element tan diferencial del nostre país com ho pot ser la llengua i la cultura» i va recordar que fa cinc anys hi havia qui podia considerar el programa Joves Pilots d'«agosarat» quan avui «ningú discuteix el seu encert». Salvadó també va remarcar la necessitat de disposar per fi d'una infraestructura permanent de kàrting –tots els Joves Pilots s'hi han format– com la que s'està construint a Llinars del Vallès.

Sempre hi ha examen.

El responsable tècnic del programa, Vicenç Aguilera, no va poder assistir però va deixar enregistrat un missatge d'exigència, d'examen en una temporada «plena de reptes». I tot això malgrat que dels quatre pilots només Genís Olivé repeteix disciplina (tot i que el monoplaça de Fórmula Renault serà nou i diferent). «Som i serem exigents, volem resultats i a final de temporada hi haurà examen», va dir Aguilera.

El consell d'Alguersuari.

El pilot de Toro Rosso va fer costat als seus excompanys pronosticant que «probablement arribaran a la F-1. La velocitat i el treball hi són. Tothom els donarà consells, però jo només els diré una cosa: que es diverteixin, que són joves. Hi ha molta responsabilitat i pressió, tothom vol resultats, però el més important és que ens divertim. Si pensem així, tot sortirà bé.»

Albert Costa
Barcelona,
2-5-1990
Debut:
2000
Resultats 2009
Campió Eurocup F-Renault 2.0 i F-Renault West 2.0
Programa 2010
World Series Renault 3.5 (Epsilon Euskadi)
«Torno al programa d'on han sortit Alguersuari i Molina i aquesta és una gran motivació. Cal fer bé les passes i arribar madur, no passa res si triguem dos o tres anys»
Daniel Juncadella
Barcelona,
7-5-1991
Debut:
2003
Resultats 2009
2n de la F-BMW Europea
Programa 2010
F-3 Euroseries (Prema)
«Aquest és un cotxe de veritat, més que el BMW, que era més d'iniciació. No se m'exigeix guanyar, però sí que voldria guanyar entre els debutants i quedar dels cinc primers de la general»
Miki Monràs
Barcelona,
17-1-1992
Debut:
2001
Resultats 2009
5è a l'Eurocup F-Renault 2.0 i 4t en la West F-Renault 2.0
Programa 2010
GP3 (MW Arden)
«He competit amb Alguersuari i he compartit amb ell molts moments. He viscut de molt a prop el seu pas a la F-1 i tot plegat em motiva molt perquè aquí tots tenim el mateix objectiu»
Genís Olivé
Barcelona,
15-5-1992
Debut:
2005
Resultats 2009
2n en la F-Renault italiana
Programa 2010
Eurocup F-Renault 2.0 (Epsilon Euskadi)
«Fora dels circuits desconnecto però a la pista sóc seriós, constant i regular. I a final d'any ja veurem si tinc alguna qualitat més»

Villadelprat veu factible que Epsilon estigui a la F-1 l'any 2010

Joan Villadelprat, director de l'equip Epsilon Euskadi –amb el qual Albert Costa disputarà les World Series– va parlar amb optimisme de la possibilitat de tenir un equip en la F-1 l'any 2010. De fet, si fos per Villadelprat i el seu soci Jordi Caton, l'equip ja hauria debutat diumenge passat a Bahrain, però la FIA no el va escollir i va preferir USF1, Virgin i Hispania RT. El primer ni competeix, el segon és el penúltim de la graella i HRT s'arrossega per la pista i ja es veurà si acaba la temporada, de manera que la FIA –a part del deute moral que pugui tenir amb Epsilon– sap que necessita gent solvent com el català. «Al juny teníem els diners i no ens van escollir per motius que ara ja no vénen al cas. Però sembla que la porta torna a obrir-se. La meva feina serà tornar a escalfar la gent que ens havia de donar suport econòmic i, si la FIA ens fa saber amb prou temps que ens guarda un lloc, confio que podrem ser-hi», va afirmar Villadelprat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.