MOTOR
El programa Joves Pilots busca repetir els èxits d'Alguersuari i Molina
Quatre pilots, amb Albert Costa a les World Series, formen l'equip 2010
El govern i el RACC el consideren una aposta estratègica, tot i la crisi
Jaume Alguersuari i Miquel Molina, els màxims exponents del programa Joves Pilots del 2009, ja són professionals en la F-1 (Toro Rosso) i en el DTM (Audi) i toca renovar la cúpula del programa que ara ostentarà Albert Costa, el flamant campió de l'Eurocup de Fórmula Renault que debutarà en les World Series guiat per Epsilon Euskadi, amb Joan Villadelprat. Costa ja havia estat en el programa i n'havia sortit, però tots plegats han entès que associar-se era millor i el retrobament és una bona notícia. Per sota hi haurà Daniel Juncadella (F-3 Euroseries), Miki Monràs (GP3) i Genís Olivé (F-3 Euroseries), tots tres entre 17 i 18 anys (Costa ja en té 19).
El programa arriba a la sisena edició i s'havia de reinventar per la crisi i perquè d'alguna manera ja s'havia fet el cim. Tot i una dotació econòmica inferior –i tancada després de llargues negociacions, perquè no és casual que s'hagi presentat el programa tan tard– que obliga a donar suport a menys pilots (de set a quatre) s'ha aconseguit situar-los en equips entre bons i molt bons.
L'èxit que ha representat que Molina i Alguersuari s'hagin convertit en pilots professionals va planar de dues maneres en la presentació d'ahir. Pel que fa als pilots –sobretot Albert Costa, que és qui ho té més a prop– exerceix com a element estimulant. I pel que fa als promotors del programa, ballen sobre un peu a la vista de l'èxit i estan tan convençuts de mantenir-lo com que serà molt difícil mantenir aquest ritme de resultats.
Un programa estratègic.
Sempre hi ha examen.
El consell d'Alguersuari.
Villadelprat veu factible que Epsilon estigui a la F-1 l'any 2010
Joan Villadelprat, director de l'equip Epsilon Euskadi –amb el qual Albert Costa disputarà les World Series– va parlar amb optimisme de la possibilitat de tenir un equip en la F-1 l'any 2010. De fet, si fos per Villadelprat i el seu soci Jordi Caton, l'equip ja hauria debutat diumenge passat a Bahrain, però la FIA no el va escollir i va preferir USF1, Virgin i Hispania RT. El primer ni competeix, el segon és el penúltim de la graella i HRT s'arrossega per la pista i ja es veurà si acaba la temporada, de manera que la FIA –a part del deute moral que pugui tenir amb Epsilon– sap que necessita gent solvent com el català. «Al juny teníem els diners i no ens van escollir per motius que ara ja no vénen al cas. Però sembla que la porta torna a obrir-se. La meva feina serà tornar a escalfar la gent que ens havia de donar suport econòmic i, si la FIA ens fa saber amb prou temps que ens guarda un lloc, confio que podrem ser-hi», va afirmar Villadelprat.