El projecte que s'adjudicarà de l'edifici del raval Martí Folguera de Reus és el de la Illeta

El projecte que la junta de govern de Reus va aprovar el gener per ubicar un equipament al número 31 del raval Martí Folguera és el de la Illeta, un centre per a la millora de la qualitat de vida de les persones drogodependents i sense sostre, com així figura en el plec de clàusules i en el projecte executiu. I com així s'adjudicarà divendres vinent a la constructora que obtingui més punts. No obstant això, el consistori manté que l'equipament que s'ubicarà a l'edifici serà de serveis. Es modifica així el contingut del projecte i, per això, el grup municipal del CiU reclama «la suspensió de tot el procés entorn de l'equipament», ja que, «segons el ROAS (Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals), només es poden introduir modificacions en el projecte d'obres aprovat quan siguin conseqüència de necessitats noves o de causes tècniques imprevistes, sempre que no comportin l'alteració substancial de l'obra o de les característiques bàsiques», diu Carles Pellicer.

En canvi, el govern defensa que no cal tornar a començar el procés perquè «la normativa permet fer modificacions fins a un màxim del 20% del pressupost» del projecte. I asseguren que un cop s'hagi acabat l'estructura i el revestiment «ja s'haurà pres la decisió de quin servei hi anirà» i, aleshores, l'equipament i el mobiliari «anirà a un altre projecte».

Pellicer va ser contundent criticant la manera com el primer tinent d'alcalde, Eduard Ortiz, havia anunciat la modificació del projecte poques hores després que CiU en denunciés la ubicació: «Lamentem que aquest govern faci les coses pensant que els ciutadans som beneits.» I es preguntava per què no n'havia informat els veïns de la decisió de posar-hi la Illeta i del canvi. A més, Pellicer va voler respondre Ortiz que en la comissió de Serveis Territorials, on se'ls va donar compte de la instal·lació d'un equipament al Raval Martí Folguera, «CiU no va aprovar res», tal com havia defensat Ortiz, sinó que «és una comissió informativa». Per això, va advertir: «A partir d'ara ens donarem per informats.»

Pellicer detallava que tant les empreses que s'han presentat per executar l'obra com els ciutadans que van interessar-se pel projecte durant el període d'al·legacions, van fer-ho partint de la instal·lació d'un centre de drogodependències. Ara no entén «com pot fer l'obra l'empresa si s'ha canviat l'objecte de destí de l'edifici». Així mateix, va voler deixar clar que CiU no s'oposa al canvi d'ús, sinó que «hi ha vocació de consensuar aquest projecte».

El projecte, planta per planta
En el projecte executiu es detalla clarament que a la planta soterrània «es destina bàsicament a la gent sense sostre»: «Hi ha les dutxes i les rentadores perquè es puguin dutxar, netejar i canviar de roba.» A partir de la planta primera «l'edifici es centra a millorar la qualitat de vida dels drogodependents» i conté les sales de consum i d'informació. La planta segona es destina als usuaris que segueixen algun tipus de programa. A més, hi havia prevista una ludoteca on els usuaris poden deixar els fills mentre són tractats. La planta tercera és per al taller de cuina i també per a una sala per a tallers diversos. Finalment, la planta quarta havia de tenir un gimnàs amb vestuaris i una terrassa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.