El Punt de demà
Actualitzem el disseny del diari, que incorpora més color, per adaptar-lo a les necessitats d'avui i del futur
Deu anys després de l'última reforma a fons de la maqueta del diari, ha arribat el moment d'un nou disseny que s'adapti millor a les necessitats actuals i de futur dels lectors, en canvi constant. A partir de demà, doncs, totes les edicions d'El Punt tindran una nova presentació gràfica que incorporarà més color i tot un seguit d'elements amb la voluntat de facilitar-ne la lectura i potenciar el vessant interpretatiu que ha tingut sempre el nostre model.
El nou disseny, que és una adaptació del que l'estudi Casas i Associats va fer per a l'Avui, està al servei de la idea que el periodisme és selecció i interpretació. Potencia, per tant, el concepte de jerarquització dels elements gràfics entre ells i l'ús de peces per a les dades complementàries o per a l'anàlisi que ajudin el lector a formar-se la seva pròpia opinió.
La maqueta ofereix clarament dos nivells de lectura. En el primer, titulars, fotografies i infografies destaquen els elements més importants de la notícia i en el segon hi ha tots els complements i claus al servei de la interpretació. Amb aquests dos nivells el lector es pot fer una idea global de la proposta informativa i aprofundir en el que més li interessi.
Fins avui, el color estava limitat a la portada, a la contraportada i als espais publicitaris que ho demanaven. A partir de demà, ampliem la taca a aproximadament un 50 per cent del conjunt de cada edició. El blau corporatiu que ens marca l'edició i la data de la portada des de fa deu anys, s'estendrà a la contraportada i a les seccions de Punt de Vista i Apunts. Les seccions de Països Catalans, Política, Europa-Món, Economia i Cultura i Espectacles s'identificaran pel color bordeus i, finalment, utilitzarem el verd per a la secció de Societat, que tornem a recuperar.
Nova tipografia
El canvi de tipografia és un dels fets més destacats del redisseny. A partir de demà combinarem dues famílies tipogràfiques. L'Hércules, una font romana que farem servir fonamentalment en el cos del text del diari, i l'Amplitude, de pal sec, que es trobarà en els titulars, capçaleres, destacats i peces complementàries. Amb l'ús de l'Hércules pretenem millorar la llegibilitat, un dels objectius prioritaris del canvi, mentre que l'Amplitude afegeix força i un toc de modernitat que reforça el conjunt gràfic. Els nous tipus de lletra i la maquetació que proposem ens obligaran a un esforç de síntesi tant en els titulars com en el text perquè hi guanyem en blancs que faran menys atapeïda la imatge del diari. El nou sistema de titulació està pensat perquè el lector es pugui fer fàcilment una idea del que se li explica gràcies al conjunt dels titulars principals, els subtítols i els encapçalaments de les informacions complementàries. De la mateixa manera, permet identificar immediatament el gènere triat per presentar la informació. Perquè la nova maqueta ens ajuda, en la línia del que hem anat fent en els darrers anys, a intensificar l'aposta pels gèneres que ens aporten valor afegit, com ara l'entrevista, la crònica o el reportatge.
Amb el nou disseny ens volem mantenir dins del conjunt de diaris que responen a un model híbrid informatiu-interpretatiu, amb voluntat de ser de referència per al nostre àmbit sense renunciar a un vessant més popular i de servei, expressat, fonamentalment, en la distribució d'un diari d'esports, El 9, i la confecció diària d'una amplíssima secció de serveis. Així, Apunts millorarà la presentació i ampliarà els continguts a partir de demà.
En la decisió de fer el canvi de disseny hi han intervingut, també, criteris d'eficiència. Conscients de la necessitat de modernitzar-lo després d'una dècada d'ús, hem optat per fer una adaptació del de l'Avui, que es va incorporar al grup Hermes a final del novembre passat. S'ajusta perfectament al model periodístic d'El Punt i permet, al mateix temps, aprofitar sinergies entre els dos diaris, cosa que entenem imprescindible per projectar-nos amb força cap al futur, en els temps de canvis profunds que estem vivint.
Per sortir reforçats de la crisi
El disseny que estrenarem demà s'emmarca dins un conjunt d'accions, tant de producte com d'ordre intern, que està portant a terme Hermes Comunicacions SA per sortir reforçats de la crisi. Pel que fa al producte, el canvi se suma a la sortida del setmanari L'Econòmic, cada dissabte des del 19 de juny passat, i a la incorporació del web de l'Avui, que sumat al d'El Punt, el mes passat, va suposar prop de 600.000 usuaris únics mensuals.
La informació local continuarà essent, com no podria ser d'altra manera, la prioritat d'El Punt. Després de la portada, el lector es trobarà en primer terme, com fins ara, la informació més propera al territori de la seva edició. I, també com fins ara, a la part final hi trobarà, sota l'epígraf d'Apunts, la informació de serveis ordenada i codificada segons el criteri de proximitat. La diferència més important respecte de l'estructura actual és la incorporació de la secció de Societat, en què s'inclouran continguts d'interès general d'àmbits diversos, des de l'educació o la sanitat fins al medi ambient o la ciència i tecnologia. Aquesta secció incorporarà els continguts de Punt Divers a totes les edicions, excepte a la de Comarques Gironines, on es mantindrà.
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 10-07-2010, Pàgina 36
- El Punt. Barcelona 10-07-2010, Pàgina 36
- El Punt. Camp de Tarragona 10-07-2010, Pàgina 36
- El Punt. Comarques Gironines 10-07-2010, Pàgina 44
- El Punt. Penedès 10-07-2010, Pàgina 36
- El Punt. Maresme 10-07-2010, Pàgina 36
- El Punt. Vallès Occidental 10-07-2010, Pàgina 36