Societat

Turisme

Olot x 2 atrau un 30% més de visitants a la segona edició

Dissabte els carrers es van omplir de turistes i d'activitat amb grups musicals i corals

El comerç també surt beneficiat de la nova edició de la campanya turística

La segona edició de la campanya turística Olot x 2 va tancar ahir sent “tot un èxit” en paraules de l'alcalde de la capital de la Garrotxa, Josep Maria Corominas. L'alcalde va avançar ahir que en els dos dies del cap de setmana havien notat un augment de visitants d'un 30%, segons va afirmar a l'Agència Catalana de Notícies. A més, va afegir que l'esdeveniment de promoció turística “és com si fossin unes segones festes del Tura”, però en plena temporada baixa.

El regidor de promoció econòmica, Estanis Vayreda, corrobora les paraules de l'alcalde i tot i que les xifres ahir encara eren provisionals, garantia que “s'havien superat les 700 pernoctacions i els restaurants havien servit més de 8.000 àpats”. El millor dia va ser dissabte, ja que el consistori havia programat espectacles musicals amb grups i corals en deu escenaris arreu del municipi –amb el grup Messenger, guanyadors del programa Oh Happy Day de TV3 com a principal reclam–. A més el fet que també participessin a la campanya una cinquantena de comerços va fer omplir el nucli antic d'Olot. Corominas descrivia el bullici de dissabte indicant que “els carrers estaven plens de vida, estem segurs que els establiments adherits hauran registrat un augment de vendes”. Vayreda assenyalava que “els comerciants amb què vam parlar admetien que havien viscut un dia molt bo, amb moltes vendes dels que encara aprofitaven les rebaixes i les promocions”. El regidor avança que en els propers dies faran públic l'impacte que ha suposat per al municipi aquesta segona edició, un cop tinguin tancades totes les xifres d'aquesta edició de l'Olot x 2, que permetia pagar dues nits al preu d'una, reservar dues habitacions al preu d'una o fer dos àpats al preu d'un.

La majoria, barcelonins

La majoria dels turistes i visitants que s'han acostat a la Garrotxa aquest cap de setmana provenien de les comarques barcelonines, de manera que la majoria eren d'Osona, el Berguedà o de la mateixa ciutat de Barcelona. “Sempre diem que el túnel de Bracons ens ha modificat el municipi perquè ens uneix amb una part del territori català amb què anteriorment no teníem accés”, certifica l'alcalde.

LA XIFRA

8.000
àpats
són els servits durant el cap de setmana en la trentena de restaurants de la Garrotxa inclosos en l'Olot x 2.

“La importància de mantenir la qualitat”

El regidor de promoció econòmica, Estanis Vayreda, posa en relleu la necessitat que tothom que col·labori amb la tercera edició “mantingui la qualitat de les dues primeres”. Pel responsable municipal, és vital que tothom garanteixi una bona qualitat perquè “s'ha de pensar que és un cap de setmana de promoció” amb l'objectiu que la satisfacció dels visitants sigui alta perquè repeteixin la visita amb els preus habituals. La jornada d'ahir, diumenge, tenia programada diverses visites guiades a diversos punts de la comarca, però el fet que les botigues estiguessin tancades va restar afluència de visitants. Per això, l'alcalde Corominas també avança que per la tercera edició caldran millorar alguns aspectes i reconeix que “la proposta d'obrir els dos dies ja la vam fer i veurem si l'any vinent podem fer-la coincidir amb la botiga al carrer”. Tot i això, ahir la majoria de restaurants del centre d'Olot tenien cua per fer-hi l'àpat, i en alguns casos van arribar a fer tres torns per cobrir la demanda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]