Successos

tribunals

Demanen que el monitor de Lloret surti de la presó

El seu advocat nega que sigui l'home enregistrat en una agressió sexual

El lletrat Juan Córdoba ha presentat un recurs d'apel·lació contra la decisió de la jutge d'enviar a la presó de forma provisional Josep Castiella Escribano, el monitor de Lloret de Mar denunciat per abusos a nens. Per una banda, l'advocat de la defensa assegura en el seu escrit que no existeix cap prova ni evidència que sigui Castiella la persona que apareix en un vídeo localitzat en el seu telèfon mòbil, en el qual es veu “un adult” que agredeix sexualment un nen en una aula del col·legi Àngels Alemany de Lloret. Córdoba també assegura que el fet que Castiella no hagi donat “una explicació coherent” de perquè tenia aquest vídeo al seu mòbil no és proba suficient com per concloure que va cometre l'agressió sexual al menor. Així mateix, el lletrat remarca en el seu escrit que en cap moment en l'auto d'empresonament escrit per la jutgessa no s'especifica cap identificació de la persona que apareix al vídeo.

Risc de reiteració

Per altra banda, el lletrat de la defensa argumenta que des del 12 d'abril –quan es va desestimar el seu empresonament en la seva primera declaració judicial–, “no s'ha produït cap conducta per part de Castiella que inciti a pensar que hi ha risc de reiteració delictiva”. Així mateix, tampoc existeix cap risc de fugida. Castiella és a la presó des del 26 de setembre passat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.