Sense - Sortim

La descoberta

Aigua en caiguda lliure

RUPIT conté, dins el seu terme municipal, un dels salts d'aigua més espectaculars de la comarca d'Osona. El salt de Sallent, d'uns cent metres d'alçària, aprofita els cingles de la zona per mostrar la seva majestuositat

A uns vint minuts passejant des del salt de Sallent hi ha l'ermita i rectoria de Sant Joan de Fàbregues, un excel·lent mirador de la cinglera del Collsacabra i dels boscos de les Guilleries. L'antiga rectoria, adossada a l'ermita romànica (s. XI) i restaurada com a casa de colònies, es troba en un entorn únic i idíl·lic.

Hi ha imatges que refresquen només de veure-les. Si la pluviometria és favorable i permet un cabal d'aigua generós, el salt de Sallent, al terme municipal de Rupit (Osona), és un d'aquells llocs que deixen empremta en la memòria del visitant. Amb una alçària d'uns cent metres, l'aigua de la riera de Rupit es precipita per damunt d'una paret de pedra per endinsar-se cap als boscos de les Guilleries formant una impactant cascada.

Al salt de Sallent s'hi pot arribar per una petita ruta que surt des de Rupit, un poble de pedra a 845 m d'altitud que conserva tot l'encant medieval de les seves cases de pedra. La passejada fins al salt de Sallent surt de l'inici de la plaça Major de Rupit, per un carrer que marxa cap a l'esquerra, i continua per un corriol en bon estat i ben senyalitzat. El camí fins al saltant es pot fer còmodament a peu i dura, aproximadament, 1 hora i 40 minuts.

El salt de Sallent és, per la seva espectacularitat –visible des d'un mirador que hi ha a 300 m a la seva esquerra–, un dels atractius de les abruptes contrades del Collsacabra, però no l'únic. Entre les cingleres de Tavertet, l'Avenc i el Far també trobem l'església romànica i l'antiga rectoria de Sant Joan de Fàbregues, i l'Agullola, un monument natural que es pot veure des de tota la cinglera.

Anna Aguilar

COM ARRIBAR-HI. Des de l'àrea metropolitana, s'arriba a Rupit per la C-17 en direcció Ripoll. A l'altura de Vic cal desviar-se per la C-153, que passa per Roda de Ter, i continuar en direcció Olot. Des de Lleida o Girona, per la C-25 i agafar la sortida de Roda.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.