Comunicació

3XL, un canal per als joves

TV3 presenta la seva nova cadena per als espectadors de 16 a 25 anys, un “producte atrevit i d'alt risc” que substituirà a partir d'aquest diumenge el 300

Inclourà animació, ficció real i cinema, i intentarà tocar tots els gèneres

Coincidint amb l'inici de la temporada, TV3 llança diumenge el nou canal juvenil 3XL, que substituirà el 300 –compartirà freqüència amb el Super3– i estarà destinat al públic de 16 a 25 anys. El seu director, Dani López, va definir-lo ahir en la presentació com “un canal atrevit” que inclourà animació, sèries de ficció real i cinema. L'objectiu és “fer una programació plural que toqui els diferents gèneres: fantàstic, humor, terror”. Tots els espais estaran subtitulats.

El 3XL, que s'emetrà de dos quarts de deu de la nit a les sis del matí repetint tres cops la graella, es basarà en sèries juvenils britàniques –Waterloo Road (dijous i divendres a les 22h), The inbetweeners (diumenges a les 22 h) i Doctor Who (de dilluns a dijous a les 23.15 h)– i d'animació –Bleach (cada dia a les 21.30 h) i Nana (de dilluns a dijous, a les 22.45 h)–, i reposicions d'espais d'èxit entre els joves. Es reemetrà Diaris de vampirs des de l'inici (dilluns i dimarts a les 22 h) i el dissabte hi haurà nit d'humor: Crackòvia, El nan roig, APM Extra i Vinagre.

L'únic espai propi és Dotze+1 (dimecres a les 22h), en què 12 joves parlen de valors amb un convidat –el primer, Gerard Piqué–. També hi haurà peces amb els presentadors del canal –en versió real i virtual– que esquitxaran la graella i hi donaran continuïtat.

El 3XL “ha d'indignar”

La directora de TV3, Mònica Terribas, va destacar ahir que els joves eren “una assignatura” de la cadena i que en l'univers temàtic de la TDT “havien de tenir el seu canal”. Va explicar que el 3XL estarà “enfocat a les seves inquietuds” i que és un ”producte d'alt risc”. I va ser taxativa: “Seria un fracàs que els adults ho trobin tot bé, en aquest canal, significaria que no hem connectat amb el target jove al qual va destinat. Esperem que de tant en tant els adults s'indignin”. Terribas també va assegurar que “aquest canal només serà bo si els joves ens ajuden a reconstruir-lo en els seus codis”. El feedback es buscarà a internet, clau en el 3XL: “És un projecte multiplataforma, no és només una oferta de televisió, va molt més enllà.”

Un canal 2.0

De fet, Raül Tidor, editor del 3XL, va definir-lo com “un canal 2.0”, ja que són “conscients que els joves fan molt consum de productes audiovisuals a través d'internet”. Va explicar que el web 3xl.cat inclourà un reproductor, amb tots els continguts del canal i extres; una comunitat en català que serà un aglutinador, i una part de jocs i reptes per buscar la implicació, i que generarà “una ficció en un món alternatiu” amb la versió virtual dels presentadors, que són l'element transversal entre televisió i web.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.