Salut

salut

El Joan XXIII tindrà un nou edifici de consultes externes de 16.000 metres quadrats

Disposarà d'aules per fer investigació i docència, així com d'una biblioteca

L'equipament, que requereix una inversió de 27 milions d'euros, estarà llest el 2013

“Un equipament funcional, bell i ferm estructuralment perquè envelleixi amb dignitat”. Aquestes són les tres premisses que van guiar a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada pels arquitectes Tonet Sunyer, Luis Fernández Inglada i Marc Padrós a l'hora de dissenyar el nou edifici de consultes externes de l'hospital Joan XXIII de Tarragona, que s'emplaçarà al costat del centre sociosanitari actual. El director del Servei Català de la Salut del govern de la Generalitat, Josep Maria Sabaté, va presentar ahir públicament el projecte que ha resultat guanyador d'entre les cinc propostes finalistes. A la instal·lació, que tindrà 16.266 metres quadrats, també hi haurà una biblioteca i aules dedicades a investigació i docència. D'aquí a mig any, les bases en paper estaran del tot definides i, després, es calcula que els treballs de construcció durin entre 20 i 22 mesos –és a dir, que pot estar enllestit al 2013.

Tant al primer com al segon pis, s'hi podrà accedir amb escales mecàniques. Entre les dues plantes hi haurà vuitanta consultoris, 17 sales de cures, una de rajos X, una altra per a ecografies, 18 gabinets i una unitat de diàlisi. Tots aquests espais s'han agrupat per especialitats. Així, quatre dels consultoris seran per a l'àrea pediàtrica, 30 per a la quirúrgica, 28 per a la mèdica, tres per a ginecologia i obstetrícia, dos per a la clínica del dolor, tres per a oncologia, i es farà una reserva d'espai de deu consultes en previsió d'un futur creixement de l'activitat ambulatòria. Els usuaris, a més, al tercer pis trobaran una biblioteca, laboratoris de recerca i aules per a docència; mentre que a la planta baixa s'ubicarà la cafeteria, la sala s'actes i, més endavant, es podria completar amb un centre d'atenció primària.

LA FRASE

Quan es posi en marxa la instal·lació, segurament es tirarà a terra l'antic edifici de consultes externes
Josep Maria Sabaté
Director del servei català de la salut de la generalitat

Una rambla per connectar els centres mèdics

La zona on està situat l'hospital Joan XXIII és el sector nord de la ciutat, que ja fa uns anys que està en ple procés de transformació. De fet, al voltant del futur edifici de consultes externes s'han previst noves promocions d'habitatges i un pàrquing de superfície. I, com a nexe, una rambla per a vianants que servirà per connectar els equipaments sanitaris.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.