Economia

Nestlé invertirà 50 milions a la planta Dolce Gusto

La injecció econòmica permetrà ampliar la superfície de la fàbrica en 3.600 metres quadrats i augmentar la producció en un 50%

Crearà 150 nous llocs de treball el 2012

La multinacional Nestlé invertirà 50 milions d'euros en l'ampliació de la planta de Nescafé Dolce Gusto de Girona el 2012 i crearà 150 nous llocs de treball. Aquesta injecció econòmica permetrà ampliar la superfície de la planta en 3.600 metres quadrats i augmentar prop d'un 50% la seva capacitat de producció, que passarà de 1.700 milions de càpsules a 2.500 milions anuals. Actualment la fàbrica produeix 16 varietats Nescafé Dolce Gusto i exporta el 65% de la seva producció a més de 20 països europeus i al Japó, els Estats Units, el Canadà, Mèxic, el Brasil, l'Argentina i Xile.

La planta de Dolce Gusto a Girona que va entrar en funcionament el setembre del 2009 es va inaugurar ahir oficialment. La inauguració va anar a càrrec dels prínceps d'Astúries i Girona, Felip de Borbó i Letizia Ortiz. A la inauguració també hi va assistir el conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, i l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, entre altres.

La producció prevista per al 2011 en la planta de Dolce Gusto a Girona és de 1.000 milions de càpsules, o el que és el mateix, tres milions de càpsules diàries. L'ampliació ve avalada pel “creixement espectacular” de vendes del Dolce Gusto a nivell internacional, segons va anunciar el director mundial d'operacions de Nestlé, José López. Fins ara, la planta de Dolce Gusto ha rebut una inversió de 100 milions d'euros i hi treballen 180 persones. Per aquest any 2011, les previsions són augmentar la plantilla en 70 persones més i doblar el número de línies de producció, passant de quatre a vuit. Quan s'acabi l'ampliació de la planta Nescafé Dolce Gusto, la fàbrica tindrà 12 línies i un total de 400 treballadors.

El director general de Nestlé a l'Estat espanyol, Bernard Meunier, va explicar que l'èxit de les càpsules Dolce Gusto es basa en dos eixos clau. Per una banda, el producte en si mateix i la gran varietat de begudes que es poden utilitzar en una mateixa màquina (cafè, tallat, cappuccino, xocolates o fins i tot te fred, entre d'altres). I per l'altra banda, la xarxa de comercialització. “Les càpsules Nescafé Dolce Gusto es troben als supermercats”, va assegurar Meunier, comparant-ho així amb les càpsules Nespresso “en què la compra s'ha de fer a través de botigues especialitzades, per internet o fent la comanda per telèfon”. Amb les dues marques, segons Meunier, la multinacional “cobreix tot el mercat de begudes en porcions”.

El director mundial d'operacions de Nestlé, José López va assegurar que “hi ha necessitat de fer inversions a Girona”, perquè a més del creixement de vendes espectacular, també per la “professionalitat de molt alt nivell de la plantilla”. López va assegurar que a diferència d'altres multinacionals que aposten per la descentralització, la multinacional Nestlé ubica les seves plantes “al costat dels consumidors”. “La nostra filosofia es basa en la confiança, i no pas en l'economia d'escala i la massificació”, va comentar. “La fàbrica de Girona ha estat elegida per instal·lar la nova planta internacional de producció per haver demostrat, al llarg del temps, que és capaç de ser una de les més competitives del grup en el món, gràcies a l'alta qualificació i al compromís del seu equip humà”, va ressaltar José López.

El director general va explicar que el segment de les monodosis representa el 16 per cent del total del mercat en valor i el 4 per cent en volum. A més, segons va comentar, dotze de cada 100 llars disposen ja d'una cafetera monodosi (l'any 2010, se'n van vendre 400.000 a tot l'Estat espanyol). I les previsions indiquen que, en els propers tres anys, aquesta quantitat s'elevi a 30 de cada 100 llars.

LA XIFRA

2.500
milions
de càpsules anuals serà la capacitat de la fàbrica Nescafé Dolce Gusto de Girona quan s'hagi ampliat.

LA XIFRA

65
per cent és el que exporta la planta
Nescafé Dolce Gusto de Girona a més de 20 països europeus.

La fàbrica gironina és la més gran d'Europa de Nestlé

La planta de Nestlé a Girona és la més gran en mida de tot Europa i l'única en el món que té totes les tecnologies del cafè de Nestlé. Actualment, a les instal·lacions que té Nestlé a Girona –i que comprenen les fàbriques de Nescafé i Dolce Gusto– es processen 80.000 tones de cafè, més de l'1% de tot el cafè que es produeix al món. Les dues fàbriques compten amb 600 treballadors. El director mundial d'operacions va explicar ahir que entre les prioritats de la multinacional hi ha l'aposta per la sostenibilitat. Per això, la planta de Dolce Gusto compta amb dues plantes de cogeneració i és la primera fàbrica de l'Estat espanyol que ha obtingut la certificació LEED, que l'acredita com una planta respectuosa amb el medi ambient. “La nostra intenció és estendre aquesta certificació en el conjunt de fàbriques que tenim arreu del món”, va explicar. La multinacional Nestlé compta actualment amb 443 fàbriques arreu del món.

El director general de Nestlé a l'Estat espanyol, però, ha admès que una de les assignatures pendents que cal desenvolupar és el reciclatge de càpsules. De moment, ja hi ha una xarxa de recollida amb punts a l'Ajuntament de Barcelona i l'àrea metropolitana, i la intenció és estendre'ls arreu del territori català. “Les càpsules que es recullin s'utilitzaran per a productes elaborats a partir de plàstic reciclat i el marro del cafè anirà a parar a compostatge”, va dir Meunier.

Nestlé va inaugurar la fàbrica de Girona el 1968. Es va construir en una parcel·la de 150.000 metres quadrats, dels quals actualment encara queden 20.000 metres quadrats sense edificar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.