Marks & Spencer estudia tornar a Espanya amb l'obertura de grans magatzems a Madrid i Barcelona
La firma britànica de moda ja hauria començat la recerca de possibles ubicacions a les principals zones comercials de les dues ciutats
L'estratègia de creixement dissenyada pel grup preveu també obrir franquícies d'alimentació i productes britànics
La cadena britànica Marks & Spencer ha posat sobre la taula la possibilitat de tornar a tenir una presència significativa a Madrid i Barcelona, la qual cosa comportaria culminar el retorn de la companyia britànica al mercat espanyol, que va abandonar el 2001 i on només manté presència a través d'internet i algunes franquícies al sud.
Si més no, així ho va revelar aquest dimecres el conseller delegat de l'empresa, Marc Bolland, en una presentació per a inversors. En aquest esdeveniment, la firma britànica de moda i alimentació es planteja l'opció “potencial” de consolidar l'expansió a Europa Occidental amb l'obertura de grans botigues pròpies a llocs significatius de Madrid i Barcelona, per a la qual cosa ja hauria començat la recerca de possibles ubicacions a les principals zones comercials de les dues ciutats.
A més, l'estratègia de creixement dissenyada per Marks & Spencer preveu complementar aquestes obertures amb franquícies de les seves botigues d'alimentació i productes britànics a les dues principals ciutats espanyoles.
Tot i això, la companyia no estableix cap calendari per al desenvolupament d'aquest pla i en el seu horitzó de vendes per a l'exercici 2016/17 fixa un objectiu de facturació de 250 milions de lliures (302 milions d'euros) “sense tenir en compte Espanya i Itàlia”, fet que podria comportar que la tornada de la firma no sigui abans d'aquesta data.
Després de deixar d'operar a Espanya el 2001 amb el tancament de nou botigues ubicades a Barcelona, Madrid, València, Bilbao i Sevilla, la cadena es va mantenir operativa a les Canàries i, després, el 2009 va reprendre la seva presència a la Península, amb la concessió d'una franquícia al centre comercial La Cañada de Marbella (Màlaga), que va recorçar el febrer de l'any passat amb el llançament de la seva botiga en línia espanyola.