10 anys sense Carles Sabater

El 13 de febrer va fer 10 anys exactament que ens vas deixar orfes. Vas deixar orfes molt adolescents catalans que encara ara quan sentim la teva veu gravada se'ns posa la pell de gallina.

Fa 10 anys Carles que la teva veu es va apagar després d'un concert a Vilafranca del Penedès. Han passat tantes coses que seria per escriure't deu llibres de memòries. Deu llibres per cada any que ja no sentim la teva veu en directe.

Però pots estar tranquil que una cosa sí que has aconseguit fer. Saps la cançó Boig per tu? Doncs aquesta cançó és com un himne. L'himne nacional Els segadors és el primer; després l'himne del FC Barcelona, i després el Boig per tu.

Cada vegada que sentim i cantem aquesta cançó se'ns posa la pell de gallina. Bé, almenys a mi, però segur que molta gent que llegeixi aquesta carta em donarà la raó.

Bé, no ets l'únic que ens has deixat. Altres grups de rock català com Sopa de Cabra, Sangtraït i el mateix Lluís Llach ens han deixat orfes. Bé, no vull dir que s'han mort, però les seves veus ja no sonen en directe.

Bé, Carles, t'haig de deixar. Però abans et vull dir que aquest petit homenatge que et faig no és perquè fa 10 anys que ens vas deixar, sinó perquè encara et trobem a faltar i el 13 de febrer sempre serà un dia especial per als qui t'estimem i hem tingut l'oportunitat de conèixer les teves cançons.

Adéu, Carles Sabater, i per sempre.