cultura

Reobren els Méliès, ara digitalitzats

“Tenim vocació d'arribar a un públic que no
és només del nostre barri”, diu Carles Balagué

Els cinemes Méliès van tornar a obrir les portes dijous, set mesos després que un incendi obligués a tancar-los i en posés en perill la continuïtat. Barcelona recupera així un dels pocs cinemes amb una programació alternativa i l'únic que, des del 1996, ha projectat cinema clàssic a la ciutat de manera estable.

El cineasta i responsable dels Méliès, Carles Balagué, ha explicat a El Punt Avui que “han estat set mesos molt dolents, bàsicament se'ns ha plantejat el problema del finançament, perquè ens ha agafat en una època de transformació, de pas del cinema de 35 mm al cinema digital”. Així, amb la remodelació han aprofitat per canviar els projectors i digitalitzar les dues sales. “Suposava un cost econòmic que superava el que teníem pressupostat –explica Balagué–. Vam poder assumir el cost de l'obra amb el que vam cobrar
de l'assegurança per l'incendi, un crèdit tou avalat per la Generalitat i una
mica de capital que vam aconseguir reunir”.

Els cinemes Méliès, situats al carrer Villarroel 102, disposen ara de dues sales amb projectors digitals que sumen més de 300 butaques. Han conservat de moment un projector de 35 mm, perquè preveuen que durant els pròxims dos anys els poden arribar encara pel·lícules en 35 mm.

Cinema de repertori

Tot i que sempre han apostat pel cinema de repertori, de moment han obert amb una programació de cinema d'autor europeu i nord-americà estrenat fa poc: Melancolía, Habemus Papam, La conspiración, Margin call i Jane Eyre. Balagué va explicar els motius d'aquesta tria: “És la primera vegada que treballem amb digital i necessitàvem un cert temps de reciclatge. Durant aquest primer mes de gener, fins que ens posem a punt i dominem una mica els canvis de la digitalització, vam decidir projectar les pel·lícules que estan al mercat, i al febrer començarem a fer pel·lícules diferents: produccions catalanes, documentals, pel·lícules més difícils, d'autor...” En aquest sentit, la digitalització “facilitarà la lliure circulació de pel·lícules europees i de tot el món”.

El motiu de conservar
el projector de 35 mm és sobretot que els clàssics disponibles són encara
en aquest format, però Carles Balagué compta que “de cara al futur es
digitalitzaran moltes
més pel·lícules”.

El responsable dels Méliès destaca que tenien un públic heterogeni, que esperen recuperar i ampliar, format per “gent del barri, estudiants, cinèfils de primera generació i de segona...”, i conclou: “Som un cinema amb ubicació de barri, però tenim la vocació d'arribar a un públic que no sigui només del nostre barri”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.