Motor

Neva i glaça en el Dakar

Motor. Anul·len una de les etapes més esperades de la cursa per culpa del mal temps. Els participants van fer una part del recorregut per la ruta prevista i l'altra per una variant

“Fiambalá serà un infern total”, va dir Etienne Lavigne, director del Dakar un parell de dies abans de l'inici de la cursa. Però segur que ni en els seus somnis més lluciferians s'imaginava que l'etapa que creuava els Andes pel pas de San Francisco, a 4.700 m d'altitud, s'hauria de suspendre perquè entre els recanvis obligatoris de tots els vehicles encara no hi ha les rodes de claus.

I és que el mal temps, la pluja i la neu que han caigut a la zona en els últims dies d'aquest estiu austral van obligar a tallar aquest pas a gairebé 5.000 m d'alçada, tot i que es va fer una excepció perquè els participants del Dakar hi pugessin en comboi, a 8 graus sota zero i acompanyats d'helicòpters i ambulàncies. El descens, ple de ziga-zagues i molt perillós per culpa del glaç, es va canviar i es va agafar una ruta alternativa més cap al nord, cap al volcà de Doña Inés i la localitat de Diego de Almagro, a prop de Copiapó, on avui es disputa una etapa que podria aclarir més els primers llocs.

En el Dakar s'han suspès etapes per raons diverses. L'any 2009, precisament entre Fiambalá i Copiapó –per la boira–, també per riscos derivats de grups armats i fins i tot per reagrupar els participants perduts pel desert. Però mai per la neu, en un contrast que ha portat la cursa de temperatures de més de 40 graus a la neu i el glaç en tres dies.

Avui es disputa el bucle de Copiapó, una etapa de 419 km cronometrats amb una primera part de pistes ràpides i una part final amb les primeres dunes de grans dimensions i un cordó final de prou alçada per enterrar-hi algunes il·lusions. És una etapa en què no es decidirà la cursa però sí que algú hi podria quedar descartat.

Entre els deu primers

Tot i la suspensió, no es pot dir que no hi hagi novetats. En motos, una penalització de 15 minuts fa que Joan Pedrero passi de vuitè a desè i un dels beneficiats és Gerard Farrés, que guanya un lloc i és vuitè. També en la categoria de camions hi ha novetats. El rus Nikolaev (Kamaz), que era cinquè després d'haver guanyat sis posicions, va ser exclòs per comportament antiesportiu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.