Vallès Occidental
El mercat més antic torna al carrer
Terrassa cedeix a les pressions dels paradistes i traslladarà el mercat setmanal, que es feia en un recinte tancat, a l'avinguda Béjar
Admet que fer-lo al carrer és més costós, però aquest any no té previst apujar la taxa
El mercat setmanal que es fa a Terrassa, un dels més antics de Catalunya –data del 1391, quan el rei Martí l'Humà va promulgar un privilegi municipal per fer el mercat els dimecres a la plaça Vella, per la qual cosa s'anomena mercadal de Martí l'Humà–, tornarà a canviar d'emplaçament el 14 de març. Es farà en un lloc ja conegut, l'avinguda Béjar, entre els barris de Sant Pere Nord, Can Tusell, Sant Llorenç i Pla del Bon Aire, que ja havia ocupat als anys vuitanta.
Així ho ha decidit finalment el govern de Terrassa. Ha cedit, d'aquesta manera, a les pressions dels paradistes, que des de l'any 2004 ocupaven un recinte tancat de 18.000 m² al sector de Montserrat. Adequar i equipar aquell espai amb diversos serveis va costar 600.000 euros al municipi, però el 2008 els paradistes ja demanaven un altre canvi perquè els havien baixat les vendes. A partir d'aleshores va començar un periple de reunions i estudis per acabar de decidir la nova ubicació. La tinent d'alcalde de Promoció Econòmica i Innovació, Carme Labòria, va explicar que la gestió de la instal·lació de les 325 parades a l'avinguda Béjar i a l'entorn de la plaça de Can Tusell, la majoria de les quals es dediquen a la venda de productes tèxtils, serà més cara que a l'antiga ubicació. Es necessitarà més vigilància policial, un increment de la neteja i hi haurà afectacions al trànsit, fet que elevarà la despesa. De moment, però, es mantindrà la taxa als paradistes. Labòria avança que continua vigent la idea de redimensionar el mercat per fer-lo més petit i crear mercats en altres indrets del municipi altres dies de la setmana.