Economia

L'estació d'esquí de Boí Taüll presenta un ERO que afectarà a 90 treballadors

L'expedient tindrà una durada de sis mesos, de l'1 de maig al 31 d'octubre

Aquest estiu no obriran els tres hotels de l'equipament turístic del Pla de l'Ermita

L'estació d'esquí de Boí Taüll, a l'Alta Ribagorça, ha informat al comitè d'empresa que presentarà un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que afectarà als 90 membres de la plantilla: 17 treballadors de les pistes, 9 d'oficines i 64 d'hoteleria. Segons expliquen des del comitè, l'ERO afecta a tots els treballadors, tant els fixos discontinus com els continus.

Segons Manuel Romero, del comitè d'empresa, la voluntat de l'estació d'esquí és no obrir aquest estiu els tres hotels que té a l'equipament turístic del Pla de l'Ermita. Romero ha explicat que aquest ERO és de sis mesos –de l'1 de maig al 31 d'octubre–, fet que complicarà l'obertura de l'estació la temporada 2012-2013. Per això, es tem que no es vulgui obrir l'estació durant la propera temporada. De fet, aquest any s'ha venut un 35% menys de forfets respecte de la temporada anterior, quan se'n van vendre uns 155.000.

Romero ha explicat que el proper dijous dia 5 s'informarà de l'ERO i s'obrirà un període de negociació de 20 dies. En aquest sentit, ha afegit que es tracta d'un tema prioritari, ja que no només afecta als 90 treballadors de l'empresa sinó “a tota una comarca sencera”.

Romero ha recordat que recentment aquesta comarca ja ha estat afectada per un altre ERO, el del Centre de Romànic, que ha tingut conseqüències per a set de les dotze treballadores. L'expedient de regulació va obligar a modificar l'horari d'obertura d'esglésies que són Patrimoni de la Humanitat.

L'estació d'esquí de Boí Taüll ja va presentar un ERO l'any 2009 que va afectar a 16 treballadors.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.