Als usuaris de menjador de l'institut i l'escola La Benaula
Arran de la “nota informativa” emesa pel Consell Comarcal de la Selva (CCS) en relació amb els menjadors escolars, us comuniquem que:
1. La “nota informativa” que ha repartit el CCS no és res més que un intent d'intoxicació informativa i no té cap fonament jurídic.
2. El Decret 160/1996, de 14 de maig (DOGC 2208 de 20/5/1996) que regula el servei de menjador escolar i que el CCS obvia de forma malintencionada, dóna plena capacitat de gestió dels menjadors escolars a les AMPA. Així ens ho han manifestat els serveis jurídics de la FAPAC i altres serveis jurídics privats. També ho demostra el fet que a Catalunya siguin centenars les AMPA que es gestionen els menjadors.
3. El conveni que regia el menjador escolar dels nostres centres amb el CCS va ser denunciat (rescindit) en consell escolar, tal com marca la legislació vigent. Per tant, a dia d'avui no hi ha cap relació contractual entre els centres i el CCS, per molt que s'entestin a voler crear confusió.
4. Si el CCS no està d'acord amb la nova situació jurídica creada, s'ha d'adreçar als jutjats, tal com correspondria a una administració pública seriosa, i no fer notes informatives malintencionades.
5. Les mares i pares dels nois i noies dels centres de Caldes sabem que estem sols en aquest afer. Que les institucions que ens haurien de donar suport estan massa ocupades en elles mateixes. Ho heu estat veient durant tot el curs.
Però que estiguin tranquils que el primer dia de classe hi haurà menjador escolar, gestionat per les AMPA. Aquesta és la primera i la més important de les obligacions d'uns pares amb els seus fills, procurar-los aliment,
6. A tots aquells que el CCS els ha cobrat indegudament el rebut de juny, s'afanyin a retornar-lo i no paguin despeses de gestió.
Caldes de Malavella (Selva)