societat
Les piscines de Girona perden 2.000 abonats
Ara n'hi ha uns 13.250, quan l'any 2010 se superaven els 15.270
El consistori ho atribueix a la crisi global
Les piscines municipals de Girona han perdut més de 2.000 abonats en només dos anys. Així ho confirmen les dades que demostren que si l'any 2010 hi havia gairebé 15.280 abonats, en l'actualitat encara no s'arriba als 13.250. La regidora d'Educació i Esports de Girona, Isabel Muradàs, confirma que la davallada d'abonats a les piscines municipals ha estat gradual al llarg dels dos últims anys, ja que per exemple al juliol de l'any passat els abonats eren 14.642.
Muradàs atribueix aquesta davallada important de ciutadans apuntats a les piscines municipals de la Devesa, Can Gibert del Pla i Palau “a l'efecte de la crisi, perquè coincideix amb els anys més durs de la crisi i quan les famílies han mirat més estalviar-se costos”.
Mesures per a socis
La detecció d'aquesta davallada d'abonats a les piscines ha fet que l'equip de govern hagi promogut diverses accions per revertir la tendència i permetre l'accés d'aquestes famílies a les instal·lacions municipals. Per una banda, es va decidir ajudar les famílies amb menys recursos a través d'uns barems econòmics que permeten bonificacions d'entre el 40% i el 90%. Muradàs també recorda que una altra decisió va ser que de juny a setembre es rebaixi a la meitat la quota d'inscripció a tots els que s'inscriguin a les piscines municipals.
L'abonament anual per a un adult a les piscines municipals és de 105,55 euros, mentre que la tarifa familiar és ara de 180,65 euros i per als pensionistes és de 48,75 euros l'any. La màxima responsable municipal en matèria d'instal·lacions esportives considera que “són preus competitius” i que totes les mesures que s'han posat en marxa “persegueixen posar a l'abast de tothom l'accés a la pràctica esportiva i l'activitat física pensant a garantir la salut”.
Bona valoració
Muradàs també assenyala que els usuaris posen molt bona nota a les instal·lacions en les enquestes que es fan cada any per conèixer l'opinió dels usuaris i perquè aportin iniciatives que permetin la millora del servei.