Canals

Dotat d'un bon estil propi

L'esveltesa de la segona generació del Hyundai i30 s'expressa amb encara més força en la versió de tres portes, amb la qual la marca coreana reforça la presència en un segment fonamental

Pràcticament un any després de l'arribada de la segona generació de l'i30, Hyundai n'amplia la gamma amb la versió de tres portes. De tots els models de la marca coreana, aquest és el que té més èxit a Europa (mig milió d'unitats venudes, 100.000 de les quals es van vendre l'any passat), on Hyundai fabrica el 80% dels seus vehicles presents en el nostre mercat –les úniques excepcions són el Santa Fe, l'Elantra i el Veloster– i n'hi dissenya encara més, el 90%.

L'esveltesa i el dinamisme que tant ens van agradar quan se'ns va presentar el nou i30 es posen encara més de manifest en aquesta versió de tres portes. Les mides no varien ni un centímetre, però el nouvingut mostra un estil clarament diferenciador. Fixem-nos només en el frontal, amb el para-xocs més baix, la graella amb làmines arquejades o el conjunt que formen els llums de boira i els de dia, de leds. I, vist de costat, el pilar central queda força més endarrerit com a conseqüència dels 17 cm més de llargada de les portes, i la línia de cintura és molt més inclinada i agressiva. L'interior no presenta canvis, ni n'hi calien. Se'l continua veient modern i amb un nivell d'acabats d'allò més correcte. I té 3,8 cm més d'amplada a l'altura de la banqueta posterior. Quant al maleter, manté els 378 litres de volum en configuració normal.

El que sí que ha fet Hyundai en l'i30 de tres portes és simplificar la gamma de motors. Un de gasolina per a la versió Base i el turbodièsel 1.6 CRDi en dos nivells de potència, el superior exclusivament per a la versió Sport, la més alta. De sèrie, tots porten llums de dia de leds i de boira, aire condicionat i alçavidres elèctric. El segon nivell (City S) disposa de llandes d'aliatge, volant amb comandaments multifunció, Bluetooth amb reconeixement de veu i la funció Flex-steering, que permet ajustar en tres modes l'assistència elèctrica de la direcció. El Tecno S hi afegeix climatitzador dual, llandes de 16 polzades específiques per a l'i30 de tres portes, control de creuer i pedals d'alumini. I l'Sport inclou airbag per als genolls, llums de xenó, discos de fre més grans, llandes de 17 polzades, sostre panoràmic, navegador i sensors de llums i pluja. I en el preu, com a màxim 500 euros de diferència en relació amb les respectives versions de cinc portes.

MOTOR DE GASOLINA: 1.4 Mpi.
1.396 cc. 100 CV i 137 Nm. Consum mitjà: 5,6 l/100 km. CO2: 130 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 CRDi.
1.582 cc. 110 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 109 g/km.
1.6 CRDi.
1.582 cc. 128 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,3 l/100 km. CO2: 114g/km.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,300/1,780/1,470 m.
PREU*:
De 15.490 euros (1.4 Mpi Base) a 25.490 euros (1.6 CRDi Sport).
WEB:
www.hyundai.es. (*) No inclou el descompte promocional ni el PIVE.

Tacte molt agradable

N'hi ha prou fent alguns quilòmetres en carreteres de revolts al volant d'aquest i30 per comprovar la finesa de funcionament del motor –vam conduir el CRDi de 110 CV–, l'agradable tacte de la direcció i el canvi i el bon compromís de les suspensions. I la regulació del volant en altura i profunditat permet conduir en una postura d'allò més còmoda i natural.

En creixement constant

L'i30 de tres portes és la primera de les quatre novetats que Hyundai presentarà aquest any. La marca coreana no para de créixer. L'any passat va vendre més de 4.400.000 unitats a tot el món (8,6% més que el 2011) i 444.000 a Europa (10,2% d'increment).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.