Canals

Les aparences no enganyen

Qui no conegui el significat de la sigla OPC en farà prou veient aquest cotxe per intuir quin és el seu tarannà. I no s'equivocarà perquè aquesta versió autènticament esportiva de l'Astra ofereix la major potència específica amb què Opel ha dotat fins ara els seus automòbils de sèrie

La gamma OPC d'Opel són paraules majors. Per arribar a aquesta conclusió n'hi ha prou sabent que són les inicials d'Opel Performance Center. Però, en el cas de l'Astra, la cosa va encara més enllà perquè mai fins ara cap cotxe fabricat en sèrie per aquesta marca havia arribat als 140 CV per litre de cilindrada, que és la potència específica d'aquest Astra OPC. En números rodons, 40 CV més que el seu antecessor i encara un més impressionant parell de 400 Nm, un 25% d'increment. I compte, tot això amb una rebaixa del 12 i el 14% en consum de gasolina i emissions de CO2, respectivament. Per treure'ns el barret, vaja.

Hi ha vegades que l'aspecte d'un vehicle pot aparentar més del que ens ofereix en prestacions. Aquest no és el cas de l'Astra OPC. El para-xocs davanter específic, els estreps laterals, el deflector que allarga el sostre, les sortides trapezoïdals dels escapaments o les llandes de 19 polzades –opcionalment, de 20– no són cap disfressa, sinó part de la seva personalitat. Igual que, ja dins l'habitacle, els seients davanters baquet amb 18 possibilitats d'ajustament, el volant més petit o uns quants detalls identitaris.

Geni, però sense radicalismes.

L'Astra OPC té caràcter, això és innegable. I escoltar la molt ben aconseguida sonoritat del motor sobrealimentat –tant en règims baixos com en estirar-se fins més enllà de les 6.000 rpm– ho confirma. Però en carretera el manifesta sense perdre les formes. L'excel·lent xassís i la suspensió posterior amb timoneria de Watt provada en competició hi tenen molt a veure. Tant com el diferencial autoblocant mecànic –no elèctric– fonamental per traslladar amb eficàcia el formidable parell del motor a l'eix davanter. L'Astra OPC tracciona de meravella i Brembo garanteix una frenada impecable. Que les relacions de canvi són una mica llargues? Sí, d'acord, però cal pensar també en l'estalvi de gasolina i la comoditat en utilització normal. A qui vulgui esprémer tot el que dóna aquest cotxe, el xassís Flex Ride li permet triar entre tres modes de duresa de la suspensió, d'assistència a la direcció i recorregut del pedal de l'accelerador. I el control d'estabilitat també possibilita tres funcions. Qui en vol més?

MOTOR:
1.998 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa. Turbo i intercooler.
POTÈNCIA:
280 CV a 5.500 rpm.
PARELL:
400 Nm a 2.500 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats 321 mm / Discos sòlids 292 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,466/1,840/1,489 m.
PES:
1.550 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
6 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
250 km/h.
CONSUM MITJÀ:
8,1 l/100 km (gasolina 98).
EMISSIONS DE CO2:
189 g/km.
PREU:
36.347 euros.
WEB:

En el lloc ideal

El desenvolupament i la posada a punt de l'Astra OPC fins a arribar a tal com és la versió definitiva van tenir com a escenari un dels llocs més emblemàtics i exigents, el Nordschleife. És a dir, els 20,8 km del bucle nord del circuit del Nürburgring. Igual que la resta de models OPC, Opel el va sotmetre a prova durant 10.000 km a alta velocitat, xifra que la marca alemanya equipara a 180.000 km de conducció en condicions normals.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.