Canals

Dotat d'un atractiu encara més poderós

N'hi ha prou de fixar-se en l'aspecte, els motors i el preu per arribar a la conclusió que el Peugeot RCZ ho té tot per exercir un gran poder d'atracció entre els amants dels cotxes esportius. Ara actualitzat amb retocs estètics tant a la carrosseria com dins l'habitacle i amb l'equipament de sèrie enriquit

Noble de comportament i engrescador en les carreteres sinuoses pel seu tacte ferm, precisió modèlica de la direcció i palanca del canvi, i efectivitat d'uns controls de tracció i estabilitat que fan la seva feina sense ser intrusius. Aquest és el denominador comú del Peugeot RCZ, al qual cadascun dels tres motors disponibles actualment li atorga un caràcter ben definit. Fins aquí no cal buscar diferències entre el nou RCZ que arriba aquest mes al mercat i el que va néixer fa tot just tres anys i va sorprendre per la seva figura atlètica, d'allò més ben proporcionada i amb forta personalitat. Ni tampoc n'hi ha, de diferències, en els seients de disseny esportiu i posició baixa –com cal en un cotxe d'aquest tipus–, en la configuració 2+2 de les places o la possibilitat de gairebé duplicar la capacitat del maleter (de 384 a 700 litres) plegant els dos seients posteriors, d'utilització molt limitada.

La pregunta és, doncs, lògica. Si els motors són els mateixos i també el xassís, les suspensions –el llistó era i és molt amunt–, les mides i configuració interior, què és el que canvia ara en l'RCZ? I la resposta és del tot aclaridora: l'estètica ha estat posada al dia, l'equipament de sèrie és més complet i també hi ha més possibilitats de personalització. Tot això amb un increment de preu inferior al que representa l'increment de dotació.

El que, en definitiva, ha fet Peugeot és aplicar a l'RCZ la nova estratègia de refermar la identitat dels seus models i fer-los guanyar en modernitat i valor afegit, sense que això li suposi renunciar a la condició de marca generalista. En aquest cas, per atraure també un tipus de públic més jove del que fins ara ha estat habitual de l'RCZ, majoritàriament masculí i amb una mitjana d'edat de 48 anys.

El frontal més fluid i amb llums diürns de LED als extrems i les òptiques posteriors redissenyades reforcen la presència de l'RCZ, ara disponible en vuit colors (dos dels quals, nous), més assortiment de llandes i la possibilitat d'escollir els arcs del sostre i el parabrisa en les habituals tonalitats metàl·liques (alumini o sorra) i la innovadora negra mat. I a l'interior, nous guarniments que reforcen el perfecte equilibri entre elegància i esportivitat, amb una qualitat de construcció i acabats a prova dels més exigents.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6 THP 155.
1.598 cc. 156 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 6,4 l/100 km. CO2: 149 g/km.
1.6 THP 200.
1.598 cc. 200 CV i 275 Nm. Consum mitjà: 6,7 l/100 km. CO2: 155 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 2.0 HDi FAP.
1.997 cc. 163 CV i 340 Nm. Consum mitjà: 5,3 l/100 km. CO2: 139 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,287/1,844/1,359 m.
PREU:
De 28.050 euros (1.6 THP 155) a 31.000 euros (1.6 THP 200 i 2.0 HDi FAP).
WEB:

Versió de 260 CV

El nou Peugeot RCZ manté els mateixos motors, dos de gasolina i un de gasoil, tots amb injecció directa i sobrealimentats, i ara més frugals en consum. La transmissió és manual de sis marxes, tot i que el propulsor més petit de gasolina també pot anar associat a un canvi automàtic (29.950 euros). La màxima expressió de l'RCZ serà la versió 1.6 THP de 260 CV –el model de sèrie més potent fabricat per Peugeot– que arribarà a finals d'any.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.