Opinió

LA CRÒNICA

Eines vitals de promoció

El desdoblament de l'eix transversal entre Caldes de Malavella i Cervera i –per fi– l'arribada del tren d'alta velocitat a les ciutats de Girona i Figueres per la banda de l'Estat espanyol presenten noves oportunitats per al sector turístic gironí a l'hora de captar turisme procedent de la Catalunya central, de l'àrea metropolitana de Barcelona, però també de les comunitats d'Aragó i Madrid. L'arribada del TAV ha de significar un impuls econòmic per a les ciutats de Girona i Figueres i els territoris adjacents i, en especial, per a la indústria turística de la demarcació, que haurà d'endegar estratègies de màrqueting per atraure potencials clients. Alhora, la connexió amb tren ràpid amb les ciutats del sud de França –Perpinyà, Narbona, Montpeller i Avinyó– resulta més engrescadora per a l'empresariat turístic gironí, ja que la crisi econòmica a l'Estat veí és menys cruenta i, per tant, s'obren oportunitats més atractives envers el turista francès, que és bon coneixedor dels nostres productes turístics.

Aquesta millora en les comunicacions permetrà acostar els atractius de Girona i Figueres i, per extensió, de la Costa Brava i el Pirineu de Girona a aquest públic potencial interessat en la cultura, la gastronomia i la natura de la destinació, entre molts altres aspectes. Pel que fa al desdoblament de l'eix transversal, la via permetrà apropar al visitant domèstic, al català, els nostres productes turístics més locals i les destinacions turístiques municipals. Sovint a nosaltres mateixos, que ens podem considerar bons coneixedors de casa nostra, ens motiva la descoberta i la vivència d'experiències originals de proximitat. Per a aquest públic ja avesat a la nostra demarcació hi ha productes turístics concrets com són les campanyes gastronòmiques i la Ruta del Vi de la DO Empordà, els camins de ronda, les escapades rurals, la xarxa de senders d'Itinerànnia, les fires i mercats artesanals i les festes declarades d'interès nacional, entre d'altres.

Des del Patronat de Turisme Costa Brava de Girona, organisme de promoció turística de la Diputació de Girona, animo tot el sector turístic de la demarcació a donar a conèixer els seus productes i captar l'atenció d'un públic que ara ens serà més proper. El Patronat de Turisme ja fa temps que treballa en aquests mercats amb l'organització d'accions promocionals a ciutats com ara Vic, Lleida, Madrid i també Narbona, Montpeller i París; amb la participació en fires i esdeveniments que han promocionat els nostres productes; amb la realització de campanyes publicitàries i amb diverses accions de comàrqueting amb companyies de tren franceses i espanyoles. I ho seguirem fent durant el 2013. Ara bé, des del Patronat de Turisme es considera que és el torn que els empresaris turístics, amb el tarannà emprenedor que els caracteritza, prenguin la iniciativa d'actuar en els mercats que el TAV i l'eix transversal posen més a l'abast, i evidentment podran comptar amb la complicitat i l'ajut del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Aquestes dues infraestructures han de ser motiu suficient per fer-nos reflexionar i per actuar amb rapidesa i fermesa, per tal d'aconseguir dinamitzar econòmicament les empreses i aprofitar el potencial turístic de les comarques. La suma de sinergies entre el sector privat i el Patronat de Turisme ha de ser una màquina de rellotgeria que funcioni a la perfecció i que ens ajudi a captar nous mercats turístics, ara més propers que mai.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.