Replantegen els laterals de la C-32 al Maresme
T.M.El col·lapse de la carretera N-II pel Baix Maresme i la reclamació ciutadana que aquest tram es convertís en una via urbana va ser l'inici d'un llarg camí que encara no s'ha resolt. El Consell Comarcal va liderar la demanda durant la legislatura passada i la resposta va arribar en forma d'ampliació dels carrils de l'autopista C-32, en l'anomenada Ronda del Maresme. Paral·lelament, Mataró va tirar endavant la construcció de la seva pròpia ronda, per resoldre els embussos d'accés a la ciutat, i va adjudicar l'obra per prop de 60 milions d'euros. El cost global dels laterals a la comarca –i la construcció de la variant de Valldegata, a Arenys de Mar– pujava a uns 400 milions d'euros provinents de l'Estat. D'aquesta quantitat, 100 milions sí que es van materialitzar per començar les obres de Mataró i Arenys de Mar, mentre que de la resta no se'n va saber res més. Tot i que el consens polític sobre els laterals era majoritari, a escala ciutadana la proposta d'ampliació de la via ràpida va generar un rebuig social important, amb manifestacions incloses. L'arribada de CiU a la Generalitat ho va aturar tot. A principi de mes, el govern català va anunciar 10 milions per resoldre “el nus de Mataró” i 5,3 per a la variant de Valldegata. De la Ronda del Maresme, res de res.